Tekla
5 °C
19 °C

Abszurd, miért kamuzott a McLaren Alonsóról

2015.03.26. 17:41

Ellentmondott több téves információnak és pletykának tesztbalesetével kapcsolatban Fernando Alonso, amikor bukása óta először állt újságírók elé, csütörtökön, a Malajziai Nagydíj nulladik napján.

A legfontosabb tévhit csapatától, a McLarentől jött, ami azonnal, majd mostanáig tagadta, hogy bármi baj lett volna az autóval.

"Nyilvánvaló, hogy az autóval volt probléma, csak az adatok közt még nem találjuk, mi. Múlt héten a szimulátorban végigmentünk a mérnökökkel mindenen, amink van. Minden pillanaton. Itt is, ott is akadt valami, de egyértelmű válasz nincs" - fejtegette Alonso.

Vagyis a McLarennél sem tudják, mi történt pontosan, és a versenyző sem tudja, miért tört ki az autó jobbra. Az istálló azzal magyarázta a hirtelen irányváltást, hogy a szél belekapott az autóba.

"A videóról is látszik, hogy egy hurrikán nem tudná elmozdítani a kocsit ekkora sebességnél. A szél csak találgatás a csapattól és a menedzseremtől. Nagy volt az érdeklődés és a médianyomás, mondani kellett valamit" - adott meghökkentő magyarázatot a McLaren konklúziójára.

A sajtó egy része szerint Alonso rosszul lett, ezért csúszott ki, sokan azt is tudni vélték, magánál sem volt az ütközés pillanatában.

"Ha az egészségemmel lett volna gond, lelassulok, és a pálya széle felé húzok, nem befelé. Fékeztem és visszaváltottam kettőt, de a kormány beállt jobbra" - kommentálta az ájulásos elméletet.

Nem tagadta, hogy elveszítette az eszméletét, de nem úgy, ahogy eddig gondoltuk, vagyis az ütközéstől.

"Normál agyrázkódásom volt. A mentőben vagy a pályaklinikán veszítettem el az eszméletemet. Az orvos azt mondta, a szedálás miatt van, ahhoz kell, hogy helikopterrel vihessenek kórházba, és elvégezhessék az MRI-t. Ez a normális eljárás. A kórházban történtekre nem emlékszem az úgy kettő és hat közötti időszakból. De ez normális."

Pár nappal a február 22-i bukás után kijött, Alonso semmire nem emlékszik az egészből, illetve azt gondolta, húsz évvel ezelőtt ébredt fel, mikor magához tért.

"Nem ébredtem 1995-ben és nem beszéltem olaszul, semmi ilyesmi nem volt. Emlékszem a balesetre, és másnap már mindenre emlékeztem. Napos délelőtt volt, megvan minden változtatás a beállításokban, minden köridő. Vettel előttem volt, de levágta a sikánt, hogy elengedjen. A becsapódás után végigcsókoltam a falat, majd előbb kikapcsoltam a rádiót, aztán az akkumulátorokat, hogy leállítsam az ERS-rendszert, mert láttam, hogy közelednek a pályamunkások, és meg fogják érinteni a kocsit. Vagyis tökéletesen magamnál voltam" - kontrázott ezekre a pletykákra is.

Mindezek után egy kérdés maradt: lehet tudni, mi okozta pontosan a balesetét?

"Az FIA-val és a csapattal folyamatosan ellenőrzünk mindent és nyomozunk, megnézünk minden eshetőséget. De ha egy hónap alatt nem tudtuk kinyerni az adatokból, lehet, hogy nincs is ott. Valami hiányzik az adataink közül. Az autó nincs azon a szinten, hogy minden adatot ki lehessen nyerni belőle, illetve ezzel a problémával kapcsolatban. Talán sosem lesz meg. Vagy valami lesz majd, valamikor. 20 éve ennyink se lett volna, 10 év múlva meg simán megtaláljuk. Mindenesetre bízom a csapatban, hogy kiderítik az okot."

A lényeg tehát, hogy senkinek fogalma nincs, miért ment a falnak a McLaren. Meg is kérdezték Alonsót, nem aggasztja-e ez.

"Nem igazán, bár ugyanez a gond ezen a futamon is előjöhet. Mindenesetre tettünk pár extra intézkedést, amire talán szükség sincs. Egyáltalán nem aggaszt ez az egész, bízom a csapatban. Amiben csak kételkedhettek, kicserélték, én meg a legtöbbet vizsgált pilóta vagyok az F1 történetében, szóval minden rendben lesz."

A Malajziai GP magyar idő szerint péntek hajnalban kezdődik a szabadedzésekkel.

Tévén keresztül nem tetszett

Alonso 2001 óta először hagyott ki F1-hétvégét, legtöbbekhez hasonlóan tévén nézte a közvetítést Ausztráliából. Ilyen volt neki: "Nem a legjobb futamot fogtam ki. Nagyon korán is kellett kelni, ami nem növelte a lelkesedésem. Furcsa volt, jobb lett volna ott lenni. Hiányzott a vezetés".