További Forma-1 cikkek
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
- Fél lábbal az F1-ben marad a korábbi csapatához visszatérő Valtteri Bottas
- Bejelentette a Red Bull, ki lesz Max Verstappen csapattársa a következő szezonban
Három hete a semmiből nyerte meg a Malajziai Nagydíjat a Ferrari. Sebastian Vettel győzelme 22 hónapnyi, azaz majdnem kétéves sikertelen sorozatot zárt le.
Nem sok utalt arra, hogy összejöhet. A Ferrari tavaly év végére nemhogy javult, de még inkább a mezőnybe szürkült, és csak a negyedik legerősebb csapatként zárta a szezont.
A téli tesztek aztán biztatóak voltak, de a nyitófutamon, noha Vettel harmadik lett, fél perccel elmaradt a Mercedesektől. Ezek után teljesen váratlanul jött össze az első hely, ami őket is alaposan meglepte.
Arról a 8 okról, ami idáig vezetett, már szóltunk, a kérdés az, hogy egyszeri eredmény volt-e, vagy a Ferrari az idén ellenfele, illetve kemény ellenfele lesz-e a Mercedesnek. A hétvégén, Kínában újra csak a Ferrarik voltak partiban a Mercedesekkel, pénteken és szombaton a szabadedzéseken, az időmérőn és aztán a futamon is egy Ferrari végzett közvetlenül Hamilton és Rosberg mögött.
A tréningeken már pénteken kitűntek a piros autók, amikor a hosszú etapokon még a Mercedeseknél is jobb, de legalábbis hasonló tempót tudtak menni. Erről persze ők, illetve a pilótáik nem beszéltek, a Mercedesek tértek ki rá.
Hamilton maradt a píárszövegnél, hogy ugyanolyan gyors Ferrarikra számít, mint Malajziában, Nico Rosberg viszont komolyan kételkedni kezdett abban is, hogy meg tudják-e tartani az előnyüket a hétvége további részére. Egy körön ők voltak a leggyorsabbak, de a német már úgy érezte, a futam hosszabb etapjain gondban lehetnek, legalábbis ő gondban lehet a Ferrarik ellen.
A Mercedeseknek a kvalifikáción nem is volt problémájuk, Vettel előtt magabiztosan szerezték meg az első sort. A futam viszont már konfliktushoz vezetett, de nem a Mercedesek és Ferrarik között, hanem Hamilton és Rosberg között, amiért Vettel Ferrarija volt a felelős.
Rosberg ugyanis egyszerűen beijedt verseny közben, hogy a harmadik Vettel befogja őt, és azzal vádolta Hamiltont, hogy az direkt lassította a tempót, hogy a ferraris minél közelebb kerüljön hozzá.
Rosberg aztán második lett, de a lényeg, hogy
a Ferrari újra rést ütött a Mercedesen, és a kevésbé erős pilótáját már teljesen elbizonytalanította.
Hamilton nyert, vele szemben esélye sem lett volna Vettelnek, ám a német komolyan aggódott a verseny alatt.
A Ferrari teljesen nyugodtan ment, a háta mögé ugyanis már figyelnie sem kellett, és ahogy a tendenciát látjuk, egyre kevésbé kell.
Räikkönen Malajziában egy defekt miatt az utolsó helyről tök simán jött fel negyediknek, úgy, hogy a tavaly év végére második legerősebb Williams-Mercedeseken is könnyedén túljutott. Kínában is mögülük indult, a hatodik helyről, de már az első körben lehagyta őket, és aztán csak a célban látta újra a finnt Massa és Bottas.
Vettel sikere persze nem lett teljes, mert ráijesztésnél többet nem tudott kihozni a napból, ahhoz ugyanis kedvező körülményeknek is össze kell jönniük, mint Malajziában.
Kell, hogy
- feküdjön a pálya
- meleg, de inkább forróság legyen
- a Mercedeseknek gondjuk legyen mind a pályával, mind a hőmérséklettel
Kérdés, mire mehetnek a hétvégén Bahreinben, ahol ugyan meleg van, de a Ferrari 2010 óta nem nyert.
A sivatagban a hőmérséklet elméletileg kedvez, de nem kedvez annyira, mint mondjuk két éve kedvezett volna: tavaly óta ugyanis az időmérőt és a futamot is este, sötétben rendezik, amikor a hőmérséklet jelentősen lecsökken.
A lényeges események hatkor kezdődnek, sokat számít, mennyire hűl le a pálya, még esélyesen tartja-e a Ferrarikat. Kínában az időmérőn és a futamon is nagyjából 20 fok volt kb. 45 fokos aszfalttal, Bahreinben érdekes lesz, mert ennél magasabb értékekről indul az időmérő és a verseny is – napközben 30 fokot várnak –, majd közben fog leesni 22-23 fokra. E számok alapján elképzelhető, hogy ha a pálya is fekszik neki, akkor a hétvégén
a Ferrari újra komolyan versenyben lesz a győzelemért.
Ismét igaz lehet, amit Toto Wolff Mercedes-főnök Kínában mondott, azaz, hogy „a Ferrari jobban megőrzi a gumijait, de mi gyorsabbak vagyunk, érdekes lesz stratégiailag".
Erősítené a Ferrari támadását, ha végre nem egy, hanem két autóval mehetnének a Mercedes ellen. Kimi Räikkönen eddig ugyanis rendre elrontott valamit az időmérőn, így már a rajtnál lemaradt, valójában nem támadhatta az ezüst kocsikat, csak loholni tudott utánuk.
Érdekes lenne megnézni, mi van, ha Hamiltonéknak nem egy, hanem két ellenfélre kell figyelniük.
Kétségtelen, hogy Räikkönen előbb-utóbb össze fog rakni egy jó szombatot, hogy aztán vasárnap eséllyel startolhasson. Már nagyon elege van az eddigi időmérős szenvedésekből, és biztosan kíváncsi rá, mire képes az idei Ferrarival, amivel nagyon elégedett. Ahogy ők is elégedettek vele, mert a versenyeken rendre nagyot ment, úgyhogy Vettel csapaton belüli ellenfelet fog kapni, ami
tovább hajthatja, erősítheti Vettelt.
Barcelonában, május elején, a Bahrein utáni futamon vetik be a csapatok az első nagy fejlesztési csomagjukat, meleg is lesz, vagyis ott még jobban körvonalazódni fog, hogy mire lehet képes a Ferrari, milyenek lesznek az új alkatrészei, és tud-e reagálni a Mercedes.
Ami még a Ferrari malmára hajthatja a vizet, hogy a Mercedesnél nincs meg az egység. Rosberg folyamatosan fúj Hamiltonra, pláne most, hogy érzi, tehetetlen a világbajnok ellen. Három nagydíj, három vereség időmérőn, három vereség versenyen, az angolnak két győzelem, neki egy sem.
A belső mozgolódás minden csapatot destabilizál, és azt már Wolff is elismerte, hogy nincs meg a tavalyi előnyük, nem fér bele az, hogy pilótáik folyamatosan osszák egymást. Éppen ezért kilátásba helyezte, hogy szétcsaphatnak versenyzőik között, ami csapatutasításban nyilvánulhat meg, és ha a Mercedes sikerét veszélyben érzik, megköthetik az egyik pilótájuk kezét.
Ezek után nem merész a megállapítás, amit Räikkönen Kína után mondott, és ami egy mondatban foglalja össze a lényeget:
a Ferrari utol fogja érni a Mercedest.
A kérdés csak az, hogy mikor és hol, mert egyelőre minden pálya- és időjárásfüggő.