Felszólította a Forma-1-et az Európai Alkoholfelügyeleti Szövetség (Eurocare), hogy szüntesse meg az alkoholreklámokat a sportban.
A szervezet a tavalyi monacói futam tévéközvetítését értékelte ki, és megállapította, hogy a SkySport 284 percet sugárzott az eseményről, ezalatt
ötmásodpercenként
alkoholhirdetésbe futhattak a nézők.
Az F1 közönsége futamról futamra úgy 500 milliós világszerte, így az Eurocare szerint a sorozat felelőtlen, mert folyamatosan alkoholt tol a drukkerek orra elé, ami ráadásul a vezetéssel összeférhetetlen. Pláne, hogy az ittas vezetés a harmadik leggyakoribb okozója a halálos közúti baleseteknek az EU-ban.
Az F1-ben három csapatnak van jelenleg italszponzora, a McLarennek, a Williamsnek és a Force Indiának. A középsőé ráadásul névadó főszponzor, utóbbinak pedig kettő is van.
Az Eurocare tavaly már levélben szólította fel az FIA-elnök Jean Todtot, távolíttassa el az alkoholreklámokat az F1-ből, de a sportvezető elutasította a kérést, mondván ez nem az ő asztala, az istállók szabadon rendelkeznek támogatóik felett.
A szituáció kezd hasonlítani a dohányreklámok betiltása előtti időszakhoz, 2006-ig a legtöbb csapat cigarettamárkát hirdetett, szinte az összes legendás F1-autó dohányfeliratokhoz köthető.
Kilenc éve aztán betiltották a dohányreklámokat a Forma-1-ben is, az Eurocare azt akarja, hogy ez az alkohollal is megtörténjen.
Azt, hogy a dobogósok pezsgőt locsolnak, az Eurocare nem említette meg, - valószínűleg - nem kifogásolja. Ez hagyományosan része a Forma-1-nek.