Egy nyolcadik és egy tizedik hely, 5 pont, ennyit szerzett a McLaren új motorszállítójával, a Hondával 9 futam alatt. Fernando Alonso vasárnap hozta össze eddigi első és egyetlen pontját a tizedik hellyel, amihez kellett, hogy hét kocsi is kiessen a versenyből. Nem is igazán volt elégedett, és nem az Eric Boullier csapatmenedzser sem.
A Motorsport.com-nak adott interjújában minden eddiginél konkrétabban beszélt arról, akadozik a McLaren és a Honda közös munkája, mert a japánok egymaguk akarják megoldani a problémákat, a csapat segítsége nélkül.
"Rengeteg tapasztalatunkat meg tudjuk osztani velük, és próbáljuk is megosztani velük. Rajtuk múlik, hogy figyeljenek ránk, és használják ezeket, vagy sem. A rutinunk csak segíthet. Mi nem gyártunk motorokat, az a Honda feladata, az ő felelősségük. De amíg tudunk, segítünk, mert egy csapat vagyunk" - mondta Boullier.
"Masszív nyomásgyakorlás - így nevezte Boullier, ami a McLaren részéről a Honda felé történik jelenleg. - Nem hinném, hogy nyilvánosan kiboroltunk volna, csak egyre pontosabb kérdéseket teszünk fel, mert nyilvánvaló, hol veszítünk a teljesítményből. Nem hinném, hogy frusztráltak vagyunk, csak azt próbáljuk megtudni, mi folyik itt."

A probléma a háttérben abból adódik, hogy a Honda a multi alapelveit szem előtt tartva a saját módján, saját embereivel akarja megoldani a gondokat. "El kell felejtenünk ezt az egész hülyeséget. Ez a Forma-1. Ez versenyzés. Ha az F1-ben vagy, az F1-nek megfelelően kell dolgoznod, ha afrikai, ha angol, ha japán vagy. Itt az F1 szintjén kell teljesíteni, semmi más nem számít" - gyakorolta tovább a nyomást masszívan a francia menedzser.
A fentiekből egyértelmű, a csapatnak kezd elege lenni abból, hogy jelenleg csak a Manor-Marussiákat tudja megverni saját erőből. Félév eltelt, de a McLaren-Honda nem igazán zárkózott fel a középmezőnyhöz.