"Csak magamat tudom ismételni, ha ki tudjuk hozni a kocsiban rejlő potenciált, kis szerencsével harcban lehetünk a dobogóért" - idézte a Motorsport.com Eric Boullier McLaren-igazgatót.
Igen, a dobogóért, úgy, hogy a csapat két pilótája - Button és Alonso, világbajnokok - 9 futamon egy nyolcadik és egy tizedik helyet tudott összehozni, 5 pontot.
A vállalás tehát abszurdnak tűnik, és sokkoló lenne, ha a szezon végéig összejönne. Legalábbis szárazon, eső nélkül.
Boullier viszont állítja, nem a levegőbe beszél, meg is magyarázta, mire alapozza a hihetetlen optimizmust.
"Ha be tudnánk vetni az MGU-K erejét minden egyes körben az egyenesekben, az rengeteg időt jelentene. De most még nem tudjuk megtenni. A kocsinkban nem tizedek, másodpercek vannak, ezt tudjuk. Higgyenek nekem. Adjanak nekünk időt. Amint megoldottuk a megbízhatósági problémáinkat, óriásit lépünk előre."
Az MGU-K a kinetikus E-visszanyerőrendszer, ami a fékezéskor felszabaduló energiát hasznosítja újra, és aminek elődjét, a KERS-et a McLaren fejlesztette ki elsőként az F1-ben, még 2009-ben, illetve alkalmazta először sikeresen. Ők nyertek vele először futamot, 2009-ben, a Hungaroringen. Vagyis azt valószínűsíthetjük, hogy nem ezzel van a gond, hanem a felhasználásával.
Boullier a motor megbízhatósági gondját említi, azaz valami olyasmi lehet, hogyha az MGU-K-t is folyamatosan a motorra kapcsolnák, az nem bírná a terhelést. Magyarul: szétesne. A Honda tehát azon dolgozhat, hogy a turbómotorja teherbíróbb legyen.
"Nem vagyunk kész, de a kocsiban sok van még" - fogadkozott Boullier.