F1: megmentették a Toro Rossót is
Csütörtökön Genfben mítingeltek a Forma-1 motorgyártói és az FIA-elnök Jean Todt, és meg is tudtak állapodni két fontos kérdésben: jövőre is ugyanúgy lehet fejleszteni a motorokat, mint idén, és jövőre is lehet eladni tavalyi motorokat privát csapatoknak, akárcsak idén.
A megbeszélésen a Honda, a Mercedes, a Renault és a Ferrari képviselője volt ott, és mindkét ügyben egyetértettek.
A szabályzatban jelenleg az van, hogy csak azévi motorokat lehet értékesíteni, ezt bírálták most felül, ami azért lényeges, mert így a Ferrari elláthatja 2015-ös motorjaival a Scuderia Toro Rossót.
A Red Bull-fiókcsapatának eddig nem volt motorja a következő idényre, ám így az utolsó akadályt is leküzdötték, és megállapodhatnak.
Az előírások most azt is tartalmazzák, hogy a motorrendszereket csak 2016. február 28-ig lehet módosítani, ezt is leszavazták, és marad a 32 zsetonos fejlesztési rendszer egész évre, amibe bevettek új alkatrészeket is, így a továbbiakban ezek is lecserélhetőek.
A szabályokat hivatalosan az F1-bizottságnak kell felterjesztenie a Motorsport Világtanácshoz (MV) - ez formaság -, az MV aztán decemberi ülésén fogadhatja el a javaslatot.
Ecclestone bizarr ötlete viszont kútba esett, a Motorsport.com és az Autosport is úgy tudta, az F1-főnök azon dolgozott, hogy az 1.6-os, V6-os turbók mellett másfajta motorral is lehessen indulni jövőre. Felmerült, hogy új gyártók szállnának be az F1-be, ha adódna ez a lehetőség, állítólag Bernie-nek lenne jelentkezője V8-as szívóra és V6-os, 3.5 literes turbóra, amit egy alap KERS egészítene ki. A motorok teljesítményét kiegyenlítették volna. Azt pletykálták, hogy a nagyfőnök így akarta megmenteni a Red Bull Racinget. Enélkül is sikerült, Ecclestone csütörtökön azt mondta, az RBR ügye el van rendezve, lesz motorja annak is 2016-ban.