További Forma-1 cikkek
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
Nem Nico Rosberg volt az egyetlen, akinek izgulnia kellett a hungaroringi időmérő után, addig ugyanis, amíg a német sárga zászlós lassítását vizsgálták, sokaknak feltűnt, hogy a 20 perces esőszünettel induló, majd négy piros zászlót is hozó első időmérős harmad végén az indulók fele az úgynevezett 107 százalékos szabályon kívül maradt.
Ez annyit jelent, hogy az első harmad leggyorsabb idejétől 7 százalékkal rosszabb idő futottak. Nem kevesen, a 22 versenyzőből pont 11-en, vagyis elég sok olyan pilóta, aki aztán a második, majd akár a harmadik harmadba is továbbjutott. Köztük volt Daniel Ricciardo, Max Verstappen, vagy épp Valtteri Bottas is.
A gond ott kezdődött, hogy a szabálykönyv alapján amennyiben több pilóta is van, aki nem futott időt, vagy a 107 százalékos szabály miatt törölték az időmérős eredményét, akkor őket a harmadik szabadedzésen elért sorrend alapján helyezik a rajtrács végére.
Ennek köszönhetően a Red Bull-osok 8-10 helyet veszthettek volna a szombati időmérő végére kialakult eredményhez képest. Szerencséjükre viszont az FIA szokatlan lazasággal kezelte a helyzetet, és szombat késő este közölte, hogy „a rendkívüli körülmények miatt” felülírták a fent taglalt 35.1-es cikkely alá tartozó szabályt a 35.2-essel, ami alapján az egyes harmadokban elért időeredmények alapján sorolják a versenyzőket.
Ezzel lényegében változatlan maradt a szombaton kialakult rajtsorrend, ami így néz ki:
Helyezés | Pilóta | Csapat | Idő | Különbség |
1. | Nico Rosberg | Mercedes | 1m19.965s | - |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m20.108s | 0.143s |
3. | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m20.280s | 0.315s |
4. | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 1m20.557s | 0.592s |
5. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m20.874s | 0.909s |
6. | Carlos Sainz | Toro Rosso/Ferrari | 1m21.131s | 1.166s |
7. | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1m21.211s | 1.246s |
8. | Jenson Button | McLaren/Honda | 1m21.597s | 1.632s |
9. | Nico Hülkenberg | Force India/Mercedes | 1m21.823s | 1.858s |
10. | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m22.182s | 2.217s |
11. | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1m24.941s | - |
12. | Danyiil Kvjat | Toro Rosso/Ferrari | 1m25.301s | - |
13. | Sergio Pérez | Force India/Mercedes | 1m25.416s | - |
14. | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1m25.435s | - |
15. | Esteban Gutiérrez | Haas/Ferrari | 1m26.189s | - |
16. | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1m27.063s | - |
17. | Jolyon Palmer | Renault | 1m43.965s | - |
18. | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m43.999s | - |
19. | Kevin Magnussen | Renault | 1m44.543s | - |
20. | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m46.984s | - |
21. | Pascal Wehrlein | Manor/Mercedes | 1m47.343s | - |
22. | Rio Haryanto | Manor/Mercedes | 1m50.189s | - |