Jelentős lóerőfölénnyel kezdte a szezont a Ferrari a Red Bull Racinget motorral ellátó Renault előtt, sőt, az akkori nyilatkozatok szerint az RBR-nél arra számítottak, hogy az idény elején még a 2015-ös Ferrarikat használó fiókcsapatuk, a Toro Rosso is verni fogja őket.
Nem így lett, azt viszont valószínűleg végképp nem gondolták a Red Bullnál, hogy az idény kétharmadánál
- verni fogják a Ferrarit a pontversenyben
- nekik lesz futamgyőzelmük, a Ferrarinak nem
- négy futamon 25 pontos deficitből 22 pontos előnyt csinálnak
RBR-versenyző dobogón állt a legutóbbi négy versenyen, ferraris viszont egyiken sem. Náluk Raikkönené az utolsó dobogó Ausztriából, amikor harmadik lett a Red Bull-pilóta Verstappen mögött.
A fejlődést a Spában, a szezon második leggyorsabb, de legtöbb lóerőt igénylő pályáján másodikként végzett RBR-es, Daniel Ricciardo is megerősítette.
"Úgy mentünk Melbourne-be, hogy nem számítunk sokra tavaly évvégéhez képest. De több lóerőt találtunk, aztán még az update is segített, és még egy kicsit több és még egy kicsit több lett.
Szépen frissült mindkét oldal, a kasztni is és a motor is, jól dolgoznak együtt. Megelőztük a Toro Rossót (és a tavalyi Ferrari motorját), most már nagyon is pariban vagyunk az idei Ferrari motorral, ami igen pozitív, többet nem is kívánhatnánk.
Csúcssebességek, Spa:
Mercedes 319.8km/h
Ferrari 317.9km/h
Renault 316.4km/h
Ferrari (2015) 312.9km/h
Honda 309.7km/h
Mindez amekkora érdem a Renault-nak - ami TAG Heuer név alatt ad motorokat a Red Bullnak - annyira kínos a Ferrarinak, ami nagyon jelentős előnyt hagyott elveszni.
Azt már tudtuk korábbról, hogy a kasztnijuk idén semmit nem fejlődött, de ezzel együtt - a Red Bull fordítottjaként - a motor is folyamatosan elgyengült a többiekhez képest. A Mercedes természetesen még mindig a legjobb motor a Forma-1-ben.