További Forma-1 cikkek
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
Autószörnyetegekre számítottunk idénre a télen az új szabályok miatt, úgy tűnik, valóban ilyen lett a Forma-1, sőt, még a legjobb pilóták várakozásait is felülmúlták a módosítások okozta hatások.
Az időmérőn mehettek először csúcsra járatva az autókkal, és záporoznak a dicséretek a versenyzőktől.
Brutális érzés vezetni ezeket a kocsikat, nem vagyunk messze a 8g-től a hosszabb kanyarokban. Hihetetlenül jól szórakozunk, de a testünket nagyon megterheli és persze az autót is. Pár helyen jobb, ha nem hibázol, mert különben... Különleges módon lehet csak csúsztatni az autókat, ha bizonyos körön kívül kerülsz, hirtelen elvész minden leszorító erő. Mivel sokkal nagyobb ez az erő, sokkal nagyobbat lehet esni, ha megszűnik. Ha elmegy, ez elment. A kanyarsebesség eszméletlen a korábbihoz képest, de precízebbnek, pontosabbnak kell lennünk
- idézte a Motorsport.com a Haas-Ferrari-s, hatodik helyről induló Romain Grosjeant.
Pont ez a tapadásmegszűnés fogott már ki a hétvégén a renault-s Jolyon Palmeren, a williamses Lance Strollon és az időmérőn a Red Bull-pilóta Daniel Ricciardón is, aki eléggé odaverte a versenykocsiját, és csak 10. lett.
Hihetetlen, sosem volt még ennyire jó itt menni. A tapadás fantasztikus, az aerofejlesztések teljesen átalakították az autót. Mélyen bemehetsz a kanyarokba, semmi csúszkálás nincs a kevésbé tapadó gumikon sem a múlthoz képest, nagyon izgalmas az egész
- lelkendezett Lewis Hamilton, aki megszerezte a pole-t.
A williamses Felipe Massa szerint a 2009-es nagy átalakítás előttre ment vissza az F1, sőt.
Sokkal jobb szórakozás vezetni ezeket a kocsikat, nagyjából mint 2008, akkor volt hasonlóan nagy a leszorítóerő legutóbb.
Max Verstappen úgy gondolja, a szélesebb gumik miatt nehezebb megfogni, ha kitör a kocsi.
Stabilabbak, gyorsabbak a kanyarokban a gépek, de ha elveszted, sokkal nehezebb összeszedni őket a szélesebb gumik miatt. De nagyon élvezetes, különösen időmérőn, kevés benzinnel.
Van olyan versenyző is, akinek ez már sok, a télen megsérült Pascal Wehrlein fel is adta, nem vállalta a hétvége folytatását.