Érthetetlen, Bottast miért nem hozták ki, a gumija is elfogyott, forgalomba is került.
1 | Mercedes | 136 |
2 | Ferrari | 135 |
3 | Red Bull/Renault | 57 |
4 | Force India/Mercedes | 31 |
5 | Williams/Mercedes | 18 |
6 | Toro Rosso/Renault | 13 |
7 | Haas/Ferrari | 8 |
8 | Renault | 6 |
És a dobogón a Mercedest képviselő Tony Rossnak is.
1 Vettel, 86; 2 Hamilton, 73; 3 Bottas, 63; 4 Räikkönen, 49; 5 Verstappen, 35; 6 Ricciardo, 22; 7 Perez, 22; 8 Massa, 18; 9 Sainz, 11; 100 Ocon, 9.
1 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1h28m08.743s |
2 | Sebastian Vettel | Ferrari | 0.617s |
3 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 11.000s |
4 | Lewis Hamilton | Mercedes | 36.320s |
5 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 1m00.416s |
6 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m26.788s |
7 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 1m35.004s |
8 | Nico Hulkenberg | Renault | 1m36.188s |
9 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1 Lap |
10 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 1 Lap |
11 | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 1 Lap |
12 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Renault | 1 Lap |
13 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1 Lap |
14 | Stoffel Vandoorne | McLaren/Honda | 1 Lap |
15 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1 Lap |
16 | Pascal Wehrlein | Sauber/Ferrari | 1 Lap |
- | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | Brakes |
- | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | Collision |
- | Fernando Alonso | McLaren/Honda | Not started |
- | Jolyon Palmer | Renault | Collision |
Emiatt csúszik az eredményhirdetés.
27 éves, 2013 óta van az F1-ben, tavalyig a Williamsnél vezetett. 80 versenyt várt a győzelemre. Emiatt kissé Mika Hakkinenre emlékeztet.
Congratulations man - mondta az angol. A győztest a csapata is nagyon megölelgette. Räikkönen nem vitte túlzásba, fel sem állt a kézfogásukkor.
Megtartotta a minimális előnyét Vettel előtt, nagy befutó volt. Hidegvérű tudott maradni, mint a finnek általában. 81. futamán megvan az első F1-győzelme. Räikkönen harmadik, Hamilton negyedik lett. Verstappen végzett ötödikként.
Egy lehetősége lett volna Vettelnek az utolsó körben a célegyenes után, de pont ott volt Massa, Bottas így szintén nyithatta a DRS-t a lekörözéshez. Utána a brazil még fel is tartotta Vettelt, nem volt korrekt, bár a Ferrari valószínűleg akkor sem tudott volna előzéssel próbálkozni.
Elérhető közelségben az első hely, de már csak másfél kör van.
Másodperc körül alakul a különbség.
3 köre van előzni a győzelemért.
A különbség Bottas és Vettel között. Nagyon nyomja a német, h mp-en belül kerüljön, és nyithassa a hátsó szárnyat.
Nagyon úgy tűnik, nem lesz meg az előzés. Bottas sínen első győzelme felé.
Sainz kicsit feltartotta Vettelt a lekörözésnél, újra majdnem 2 mp a különbség. Bottas felvette a kesztyűt.
Azt mondta, a továbbiakban kevesebb szöveget kér a rádión. Räikkönen szokott ilyet.
És még van 10 köre a támadásra. Klasszikusnak ígérkezik ez a futam.
Ebből még Räikkönen is kijöhet jól.
Nagy feladat előtt Bottas, ha akarja első futamgyőzelmét. Már 2 mp-en belül a német.
8 tizedet hozott a legutóbbi körben a Ferrari. 12 köre van az előzésre.
4,5 mp körül van Bottas előnye. Borzasztóan elfékezte magát, mindkét első gumi nagyot kapott, de be tudott fordulni.
Teljesen lemondó arccal nézi a tévét a McLaren-főhadiszálláson.
Bottas, Vettel, Räikkönen, Hamilton, Verstappen. Hülkenberg a hatodik, de még nem cserélt kereket.
A bal első kicsit nehezen ment fel, csak 3,4 mp alatt sikerült lecserélni a kerekeket. A ferraris másodiknak jött vissza, 4,4 mp-re van Bottastól.
Majdnem 21 másodperc már, remekül alakul a németnek. Bottas szuperlágy gumijai mintha nem lennének az igaziak. Vagy a Ferrari nagyon jó autó, ugye.
Bottas hátránya ugyanis nem csökken. Majdnem 20 másodperccel vezet a ferraris Bottas előtt.
Vettel még mindig nem. Érdekes lesz a Ferrari taktikája. Hamilton negyedik helyen.
Vettelnek ez nem lesz jó, Bottas már gyorsabb nála, vissza fogja szerezni az előnyét. Kimi negyediknek jött vissza.
Vettel, Räikkönen és Hamilton is elment még egy körre. A finn mercis visszajött negyediknek.
Érthetetlen, Bottast miért nem hozták ki, a gumija is elfogyott, forgalomba is került.