Jól látszik rajta a Hamilton és Vettel közötti gumistratégiai különbség is. (Oldalt, az ikonokon.)
PROVISIONAL CLASSIFICATION (LAP 66/66): @LewisHamilton's day #SpanishGP 🇪🇸 #F1 pic.twitter.com/gTZZlzPqp4
— Formula 1 (@F1) 2017. május 14.
A kis Räikkönen-fan esete.
Bár élete egyik legunalmasabb versenye lehetett, ő most ennek nagyon örül.
És majd kiugrik a cockpitból. A csapatnak köszöni a tökéletes munkát.
Vettel még vezet, de már csak 6 ponttal. Ez egy győzelemmel ledolgozható Hamiltonnak.
Nagyot ment az angol, tényleg megizzadt érte. Vettel a második, Ricciardo a harmadik helyen ért be.
Kézben tartja az első helyet Hamilton.
Az angol jól tartja az előnyét, drámai gumikopásnak kellene bekövetkeznie, hogy a Ferrari visszajöjjön az élre.
Bár kigyulladt a kocsi.
Szép manőver volt, de elég egyszerű, simán engedett is a német, mint mondta, esélye sem volt.
Izgalmas lehet még a vége, kérdés, hogy fogynak a gumik.
Könnyen lehet, hogy elfogynak azok a lágyak, és Vettel a közepesen vissza tud jönni. Még 20 kör van, az rengeteg.
A célegyenes végén könnyedén elment a Merci, külső íven, tisztán. Vezet Hamilton, Vettel a második.
A célegyenes végére nagyon közel kerül rendszeresen a Merci, de még nem mert bemenni a belső ívre. Hosszú küzdelem lesz, és könnyen lehet, hogy az a koccanásos védekezés fog dönteni Vettel javára. De még van 25 kör.
A Mercedes-motor elfüstölt, a finn a pálya mellett leparkolt.
A Ferrari reagált a Hamilton-gumicserére, de kicsit későn, az angol elé mellé jött ki, egyszerre értek az első kanyarba, Vettelé volt a belső ív, és ki is használta. Összeértek, Hamilton megcsúszott, Vettel elment, továbbra is ő vezet.
Megkapta a lágy gumit, ezzel már a végéig kell mennie. Vettel nem cserélt, ami fura, mert a VSC miatt jóval kevesebbet veszített az angol Vettelhez képest, mintha rendesen mentek volna.
A mclarenes lehetetlen védekezéssel próbálkozott, ő vesztett rajta, nekiment a Williamsnek, és eltört a jobb első felfüggesztése.
Remek manőver volt:
És Hamilton azt mondja, ezt képtelen csökkenteni. Érdekes lesz az utolsó szakasz, mert Hamilton lesz a lágy, Vettel a közepes gumin.
Visszaállt a Vettel, Hamilton, Bottas, Ricciardo sorrend. Perez, Ocon, Wehrlein, Hülkenberg, Magnussen, Sainz a top10, Alonso 13.
Vettel öt másodperccel vezet az angol előtt.
A ferraris befűzte a finnt, és nagy manőverrel elment a célegyenes végén, az első kanyarban.
Remekül feltartotta Vettelt a célegyenes végén, a Ferrari sokkal gyorsabb volt, de nem tudott kívülről elmenni. Két másodpercet hozott a köröb Vettelen Hamilton.
Ha fel tudja tartani Bottas a Ferrarit, az döntő lehet Hamilton győzelme szempontjából.
Közepes keveréket kapott a kerékcserén, ahogy Ricciardo is. 44 kört kellene megtennie ezzel az angolnak, ha el akar menni a célig.
Magnussen és Sainz egymás mellett gyorsult kijövet, a spanyol kívülről, hátrányból akart előzni, a fűre kereült, mivel a boxkijárat keskenyebb, majd lemaradt. Ezt ő zokon vette, az esetet megvizsgálták, de nem büntettek semmit. Mivel nem is történt semmi rendkívüli.
20 és félről 18 mp-re csökkent az előnye az élen, de könnyen lehet, hogy egy kiállással akarja teljesíteni a versenyt.
Egészen elképesztően könnyedén ment el a célegyenesben, és vette át a harmadik helyet.
Rákapcsolt a mercis.