Hamilton élete egyik legnehezebb győzelmét szerezte Spában
További Forma-1 cikkek
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
- Erre senki nem számított, óriási változás jöhet 2026-tól az F1-ben
A Hungaroringen aratott győzelemmel a Ferrari mehetett jobb hangulatra a Belga Nagydíjon véget ért egy hónapos nyári szünetre, az őszi folytatást viszont a Mercedes kezdte jobban, bár utólag csak a sorrendre ránézve ez nem feltétlenül derül ki: Lewis Hamilton és Sebastian Vettel ugyanúgy az első két helyen ért be, ahogy elrajtoltak.
Csakhogy nem sima vonatozás volt a futam, az utolsó harmada, leginkább az utolsó 10 kör elképesztő Mercedes-dominanciát mutatott: egy biztonsági autós szakasz után Hamiltonnak lágy gumikon kellett valahogy maga mögött tartania az ultralágyakon támadó Vettelt, és ezt meg is tette.
De ne szaladjunk ennyire előre, mire ide eljutottunk,
- Max Verstappen nyolc kör után elfüstölt a számára kvázi hazai futamon, több tízezer holland szurkoló előtt. A Red Bull-pilóta a kiesés után ki is akadt, kezd elege lenni az állandó motorhibákból, érthető módon,
- a Force India-pilóta Sergio Pérez egy páros előzéssel bejelentkezett az év manőverére,
- kétszer viszont érhetetlen módon megint ész nélkül küzdött saját csapattársával, Esteban Oconnal, akit kétszer is majdnem felkent a falra. A másodikból a mexikói jött ki rosszabbul, defektet kapott, megrongálódott az első szárnya, így jöhetett a biztonsági autó, amíg eltakarították a törmeléket.
Ez kulcsfontosságú pillanat volt a futamban, mindenki egyből ment kerékcserére, a Ferrarinak pedig látszólag itt jött be az a furcsa húzás, hogy a Mercedesnél eggyel több ultralágy szettet vitt magával Belgiumba:
Persze Hamilton is tudta, hogy mi következik, amikor értesült arról, hogy a Ferrari eltérő gumistratégián van. A végletekig lassította a tempót a biztonsági autó kihajtásakor, és váratlan ritmusban, jól jött el az újrarajtnál.
Egy pipa meg is volt ezzel, de a futamgyőzelemhez ez nem lett volna elég: 10 körön keresztül tartania kellett Vettelt. Ez pedig sikerült, valószínűleg mindent, amit csak lehet, maximumig csavart az autón, így két kör elég volt ahhoz, hogy 1 másodperc fölé tornássza előnyét Vettellel szemben, a német a leintésig nem is nyithatta a hátsó szárnyát.
Így pedig csak abban bízhatott, hogy Hamilton hibázik, de ez nem jött el, a brit 200. F1-futamán győzelemmel ünnepelhetett. A sikerben óriási szerepe lehet a Mercedes Belgiumban bevetett motorfejlesztésének, más magyarázat ugyanis nincs arra, hogy a Merci lágy gumin ugyanolyan tempót autózzon, mint a Ferrari ultralágyon.
Hamilton és Vettel mögött némi meglepetésre Daniel Ricciardo szerezte meg a harmadik helyet, ő Kimi Räikkönennel hajtott végre páros előzést, együtt mentek el a még melegedő lágy gumik miatt nem túl gyors Valtteri Bottas mellett.
Futamgyőzelmével Hamilton 12 verseny után 7 pontra faragta hátrányát Vettel mögött, így folytatják egy hét múlva Monzában, ahol megint a motorerőn múlhat nagyon sok minden, hiszen az F1-szezon leggyorsabb pályája ez.
Borítókép: Dan Istitene / Getty Images Hungary.