Az idei szezontól kezdve már minden F1-kocsin (és több más, az FIA alá tartozó formaautós bajnokságban is) ott van a Glória (Halo) névre keresztelt fejvédő. A 2018-as kocsi bemutatójakor a Mercedes már megmutatta egy speciális szemüvegkamerának köszönhetően, hogy mit és mennyit is lát belülről a pilóta, az Ausztrál Nagydíj első szabadedzésein viszont új, nem várt probléma merült fel.
Ugyanis bár kameraállás teljesen értelmetlenné vált, így a kocsira szerelt kamerák képe, amikből nem túl sokat látni. Pont a lényeget takarja ki ugyanis a Glória, fogalmunk sincs, hogy Lewis Hamilton előtt
- üres a pálya,
- épp valakit előzni akar,
- vagy mondjuk egy vulkán nőtt ki előtte az aszfaltból.
Nyilván idővel áthelyezik majd a kamerákat, de a mostani alapján elég nehéz lenne egy-egy feltartásos esetet kielemezni belső kamerából, hiszen semmit nem látni.
Van azért persze más szögben is kamera, azok majd segíthetnek ezekben az esetekben.
Sainz is the latest driver to explore the beach-like scenery in Australia 🏖️#AusGP #F1 pic.twitter.com/ujhen2SrVQ
— Formula 1 (@F1) March 23, 2018
Felmerült persze az is, hogy szemből nézve nem nagyon látni be a kocsikba, így a szurkolók nem tudják az egyedi sisakfestés alapján megkülönböztetni a pilótákat. Charlie Whiting versenyigazgató gyorsan reagált is erre, azt mondva, hogy szerinte erre nincs is szükség, ugyanis egyrészt ott van minden kocsin a jól megkülönböztethető rajtszám, illetve érdemesebb a sisak helyett a kocsikra szerelt fedélzeti kamerák színét figyelni, az ugyanis pilótánként eltérő, és Whiting szerint így könnyebb is megkülönböztetni a pilótákat.