F1: last minute módosítást dobtak be az előzésekért
Április 30-án, az utolsó pillanatban tartott fontos szavazást az F1 bizottság arról, hogy módosítsák-e a 2019-es aerodinamikai terveket az előzések segítése érdekében. A változtatásokat meg is szavazták, bár a csapatok nem támogatják az ötletet, tudta meg a Motorsport.
A döntés értelmében módosítják az első szárnyak szélén található, ránézésre és működésében is nagyon bonyolult légterelő-rendszert – hogy közelebb követhessék egymást az autók, és ne veszítsenek sokat a leszorításból a felkavart levegőben –, és nagyobb hátsó szárnyakat kaphatnak a kocsik, amik a DRS, vagyis a nyitható hátsó szárny miatt nagyobb sebességnövekedéshez vezethetnek. Ez már csak azért is érdekes, mert az eredeti tervek szerint Ross Brawn teljesen eltörölte volna a DRS-t, most pedig pont ennek a hatását erősítik, hogy több legyen az előzés.
Az oldalsó légbeömlők előtti légterelők módosítása viszont nem ment át.
Ennek ellenére még mindig nem 100 százalék, hogy ezek érvénybe is lépnek 2019-ben, a csapatok ugyanis nem nagyon támogatják a kései módosítást, egyedül a Williams állt ki nyíltan az új tervek mellett. A Motorsport úgy értesült, hogy a Williams mellett a Mercedes, a Force India és a Sauber is igennel szavazott, így már csak a Motorsport Világtanácsnak kell jóváhagynia a szavazás eredményét,
de a Ferrari még élhet vétójogával, ha bizonyítani tudja, hogy a módosítások saját érdekei ellen valók, és nem csupán olyan dolgok, amik nem tetszenek a csapatnak.
Kikoptak az előzések az F1-ből
A 2017-es szezonban felére esett vissza az előzések száma az előző évhez képest, majd amikor a 2018-as Ausztrál Nagydíjon sem jött túl sok előzés, az F1-nél végleg úgy döntöttek, hogy kezdenek valamit a problémával, ám a Bahreini Nagydíjon összehívott gyűlés nem vezetett eredményre. Végül április 30-án a 2021-es új szabályok miatt végzett kutatások alapján jelölték ki, min lehet még az utolsó pillanatban módosítani 2019-re.