Sokkal problémásabb volt Daniel Ricciardo monacói győzelme, mint kívülről látszott. Annyit hallottunk, a pilóta az élen panaszkodik, hogy a kocsiból elment az erő, Vettel két kör alatt felér rá néhány másodperces hátrányból, majd körök alatt helyre áll a rend, és a ferraris nem is fenyegeti már a célig.
Az is látszott, hogy Ricciardo autója 20 km/órával lassabb volt a pálya leggyorsabb pontjain, de Monacóban előzni nem lehet, úgyhogy ez menedzselhető probléma - egy Ricciardo-szintű klasszisnak persze.
Azt viszont nem tudtuk, amit hétfőn a Red Bull-főnök Chris Horner elárult, vagyis hogy:
- az ausztrál kocsijából hiányzott úgy 160 lóerő
- mert elment a MGU-K, a kinetikus energiavisszatermelő rendszer, ami a fékek súrlódási energiájából táplálkozik
- és emiatt annyira felhevültek a hátsó fékek, hogy egy pontot majdnem kigyulladtak
A csapat fontolgatta, hogy kiveszi a kocsit a versenyből, mert ha a motorprobléma továbbterjed, taccsra vágja az egész erőművet. Horner viszont azt mondta, Ricciardo megy, amíg az autó bírja.
Az ausztrál menedzselte a helyzetet, a fékerőeloszlást az első fékekre állította, ahol lehetett, fékezés előtt már korábban elvette a gázt, és csak gurult. Mindezt olyan jól csinálta, hogy fel sem tűnt, mennyire megizzadt ő és a csapat is a háttérben, hogy kibírja a kocsi.
Kibírta, és a megkönnyebbülés már a dobogós ünneplésnél látszott, Ricciardo a hercegi párt is az üvegből itatta pezsgővel, Adrian Newey főmérnököt a cipőjéből.
Amit a tévékamerák már nem láttak, hogy aztán az egész csapat felment a Red Bull-motorhome tetejére ünnepelni, ruhástól ugrottak ott a medencébe, élen a versenyzővel.