Hedvig
5 °C
23 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Ejtsük a kék zászlót az F1-ből!

2018.09.28. 11:15

Egészen hajmeresztő ötlettel állt elő a Haas-Ferrari csapatfőnöke az Orosz GP előtt: dobjuk a kék zászlót és a kék zászlós szabályt a Forma-1-ból, azaz a lekörözötteknek ne kelljen automatikusan elengedniük a versenyben vezető, vagy náluk sokkal jobb pozícióban érkező autókat.

A felvetés nem véletlen, azután pattanhatott ki Günther Steiner agyából, hogy pilótáját, Romain Grosjeant a legutóbbi, Szingapúri GP-n megbüntették, mert lekörözésnél feltartotta Lewis Hamiltont és az őt másodikként üldöző Max Verstappent.

"Támogatnám (ha felmerülne, hogy ejtsük a kék zászlót). Versenyzésről beszélünk, a közönség meg mindig azzal jön, hogy nincs elég versenyzés, szóval ha nem lenne kék zászló, Verstappen befogta volna Hamiltont, és csata lett volna közöttük. Több akció lenne, ha dobnánk ezt a szabályt, ami ráadásul csak az elsőket segíti. Folyton arról beszélünk, hogy legyen szorosabb a mezőny, de közben az elsőnek még nagyobb előnyt adunk azzal, hogy elengedjük, vagyis ez az egész csak a gazdagoknak jó"

- idézte Steinert az Autosport.

Sokat nem lehet hozzátenni:

  • tényleg feldobná a versenyzést, de akarjuk-e, hogy a lekörözöttek döntsék el, ki nyeri a futamot vagy kik állnak dobogóra?
  • tényleg a "gazdagokat" segíti, de nem azok kaphatnak előjogot, akik vezetik a versenyt azokkal szemben, akik leghátul poroszkálnak?

Az már nem teljesen igaz, hogy Verstappen befogta volna Hamiltont, ugyanis be is fogta, az angolnak védekeznie kellett, hogy kijöjjön a necces helyzetből, amibe Grosjean és a vele az ikszedik helyért harcoló Szirotkin kényszerítette. Szóval a kék zászlóval is kialakult, amit Steiner anélkül vizionál.

Embed from Getty Images

Van egyébként egy nem régi szabály az F1-ben, hogy a kék zászlót, ami azt jelenti, engedd el a sokkal gyorsabb kocsit, csak akkor lengetik be, ha az üldöző 1,2 másodpercen belül van. A lekörözők szerint ez jó szabály, az 1,2 mp megfelelő, ezt mondta a csütörtöki sajtótájékoztatón Valtteri Bottas, Marcus Ericsson és Charles Leclerc is, utóbbi kettő úgy is, hogy sokszor lekörözöttként találkoznak a dologgal. Egyedül Szergej Sztirotkin nem mondott konkrét véleményt, de nagyon jó fej volt, mint megindokolta: ő ugyanis még nem körözött le senkit a Forma-1-ben.

Fernando Alonsót is megkérdezték a Steiner-álláspontról, és a spanyol rávilágított egy nagyon fontos részletre.

"Vannak vélemények itt is, ott is, de azt hiszem,

ez volt a rendszer az F1 teljes történelme során,

szóval egy verseny problémái miatt nem érdemes aggódnunk."

Bizony, 60 évesnél is öregebb szabályról beszélünk, vagyis mióta világ a világ, az F1-ben - és majdnem a teljes motorsportban - létezik a kék zászló.

A lekörözések problémáját aztán Kimi Räikkönen zárta végképp rövidre.

Amíg nem büntetik azonnal szigorúan, ha nem térnek ki az útból, sok nem fog változni. Túl nagy szabadságot kapnak a lekörözöttek, túl sokat várhatnak

- vétózta meg zsigerből Steiner tervét a finn.