Nem ciki, ha volt F1-es visítja, ez túl gyors?
Elvitt pár körre egy AMG GT Mercedest Szuzukában a Mercedes-csapatfőnök Toto Wolff és felesége, Susie Wolff. A gép majdnem olyan, mint az F1-es biztonsági autó, az azért spécibb és gyorsabb, de ez is igazi szupersportkocsi.
Nem véletlenül kaphatták meg, Toto amatőr autóversenyző maga is, korábban GT-kategóriákban indult, hasonló autókkal. Susie Wolff néhány éve még profi volt, 11 éven keresztül versenyzett együlésesekkel majd túraautóval: hét szezont húzott le a DTM-ben Mercedes-pilótaként 2006 és 2012 között. Igaz, nagyjából eredmény nélkül, 70 versenyen két pontszerzés, azaz két 7. hely volt a legjobbja.
Férje közben az F1-es Williams résztulajdonosa lett, így Susie az istálló fejlesztő-, majd tesztpilótájaként dolgozott 2014-ben, illetve 2015-ben.
Még pénteki szabadedzéseken is vezetett, két-két Forma-1-es nagydíjon mindkét szezonban. Az első nő lett 1992 óta, aki hivatalos F1-hétvégén indulhatott.
Nem is vállalhatatlanul, az akkoriban dobogóesélyes, de legalábbis pontesélyes kocsival sorrendben a 15., a 14. és a 13. helyen végzett 22 pilótából. (Az első beugrása balszerencsésen alakult, első köre után megállt alatta az autó.)
Ezek után az ember ugye azt gondolná, hogy mi neki egy GT-Merci? Amikor ő vezetett Szuzukában, nem is történt semmi különös, körbevitte a férjét, élvezte az utat.
Egy kör után cseréltek, Toto vette át a kormányt.
Susie Wolff került az anyósülésre , és úgy viselkedett, mint akinek ott a helye.
Oké, nem volt olyan, mint Ricciardo Patrese felesége. De szemmel láthatóan aggódott, fel-felvisított, hogy
- fék, fék
- ez túl gyors
- ennek nem lesz jó vége!
Amellett, hogy közölte, "ez nem egy jó érzés" és "nem mondhatnám, hogy élvezem". Miközben minden kanyar előtt bekiabálta: vigyázz, éles!
Ha csak megjátszotta, hogy legyen valami érdekes a belső kamerán, Oscar-díj.
Ha viszont ennyire nem bízik a férjében, az kissé kínos. Ha meg tényleg ennyire parázott autóversenyző létére, azt végképp nem tudjuk hovatenni.