Horner: Naivak és drágák az új F1-szabályok
2019-ben több aerodinamikai szabályváltoztatást is bevezetnek a Forma-1-ben, többek között az első és a hátsó szárnyakon is módosítanak. Ennek célja, hogy az autók zavartalanabbul követhessék egymást, és könnyebben tudjanak előzni, élvezetesebbé téve a versenyeket. Christian Horner viszont nem vár csodát az új szabályoktól.
A Red Bull csapatfőnöke szerint a Liberty Media kapkodott, amikor a 2021-re tervezett, nagy szabálymódosító koncepcióból kiválasztott egy részt, amelyet korábban bevezetett, azt remélve, hogy ettől izgalmasabbak lesznek a futamok. A dolgok ugyanis nem így működnek a Forma-1-ben, egy szárny nem oldja meg a problémákat, ahogy önmagában egyik elem sem.
Naivitás azt várni, hogy az új első szárnyak jobbá teszik a versenyzést. Nem gondolom, hogy az új szabályok bármit is változtatnának azon, mennyire közelről tudják egymást követni az autók. Ráadásul drága is, ezek a költségek pedig természetesen a csapatokat terhelik
– Horner az Autosportnak.
Az új szabályoknak megfelelni 15 millió eurónyi extra költséget jelent a csapatnak, mondta még januárban Helmut Marko, az istálló tanácsadója. Szerinte egyébként a Mercedes erőlteti a változtatások bevezetését, mert a német csapat látványosan szenvedett, amikor egy-egy nagydíjon a mezőny végéről kellett felzárkóznia. Meglepő gondolat ez, mert az elmúlt két év szabályait is a Mercedes használta ki legjobban.