Izsó
20 °C
30 °C
Index - In English In English Eng

Wolff: Hónapokba telne átállni a ferraris szárnyra

2019.02.25. 15:16

Nem brillírozott a Mercedes az F1-tesztek első hetén, egyelőre nem tudni, gond van-e az új autóval, vagy csak titkolni akarják Hamiltonék, mit tudnak. Annyi biztosnak tűnik, hogy a W10-es nem olyan világverő, mint az elmúlt öt kocsijuk, és talán ezt erősíti az is, hogy Toto Wolff csapatfőnök nyíltan beszél róla: lehet, hogy módosításokra lesz szükség.

Az egyik kritikus pont az első szárny, amire eddig kétféle koncepciót láttunk, a Ferrari és az Alfa lecsapott szárnyvégeivel és a Mercedes, illetve a Red Bull teljesebb, konzervatívabb megoldásával.

Nyitottan kell hozzáállnunk, bár a tervezési filozófiánk mindig eltért a legtöbb csapatétól. Hosszabb autót gyártottunk, mint a többiek, nem emeltük meg a farát, mint a többiek. Nem azért, mert úgy gondoltuk, hogy a mi koncepciónk jobb, hanem mert hittünk benne, hogy a teljes autó-motor-kombinációnknak ez a legjobb. Mindezek mellett az új szabályok miatt figyelnünk kell az ellenfelek megoldásaira. És ha valami jobban működik, kipróbálni

- idézte az Autosport.com a Mercedes csapatfőnökét.

A Mercedes teljes széles szárnya
A Mercedes teljes széles szárnya

Csakhogy az első szárnyon változtatni úgy, hogy annak pozitív hatása is legyen, nem egyszerű és amellett, hogy piszkosul drága, legalább annyira időigényes is.

Persze az ilyesmi (változtatás) nem megy egyik napról a másikra. Ha az autó aerodinamikai koncepcióját akarod megváltoztatni, az nem napok vagy hetek kérdése, hanem hónapoké

- árulta el Wolff.

A Ferrari fekete szárnyelemei a két végén lekonyulnak
A Ferrari fekete szárnyelemei a két végén lekonyulnak

A másság viszont, pláne, ha a Mercedesről van szó, nem jelent kevesebb sikert, erre hívta fel a figyelmet Andy Green, a Racing Point csapat technikai igazgatója.

"A Mercedes mindig is kilógott a sorból, és öt vb-t nyert. Vagyis mindig lehet tere más filozófiának, ők ezt bebizonyították az évek során. Lehet hogy jó pár, vagy egy-két különböző kialakítással találkozunk az első szárny környékén, és mindkettő egyformán versenyképes lesz."

A tesztek keddtől folytatódnak, elképzelhető, hogy újabb megoldásokkal jönnek ki a csapatok, nem csak az első szárnyon, de az autók többi részén is.