További Forma-1 cikkek
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
- Fél lábbal az F1-ben marad a korábbi csapatához visszatérő Valtteri Bottas
- Bejelentette a Red Bull, ki lesz Max Verstappen csapattársa a következő szezonban
Kezd egyre biztosabbá válni, hogy a 2019-es fejlesztésű Pirelli-gumik kiismerése lehet az egyik legfontosabb front a Forma-1-es topcsapatok háborújában, és eddig egyelőre a Mercedes tűnik a legjobban felkészültnek ezen a területen.
Hibátlannak azért őket sem lehetne nevezni, elég csak Lewis Hamilton monacói szenvedésére gondolni a gumikkal, de tény, hogy a legtöbb pályán gyorsabban és tovább optimális tartományban tudják tartani a gumikat. Kanadában pont ebben lépett előre a Ferrari a gyors tempó és a hosszú egyenesek miatt, aminek köszönhetően Sebastian Vettel a szezonban először le tudta győzni a Mercedeseket az időmérőn.
Az eredmény viszont nem vakította el a Ferrarit, sőt, a Red Bull csapatában váratlan szövetségest találtak a Pirellit célzó lobbijukhoz, a két topcsapat ugyanis azt szeretné elérni, hogy a gumiszállító váltson vissza a 2018-as gumikra, amiknek némileg vastagabb a futófelülete, ez pedig épp a most előnyben levő Mercedesnek okozott gondot a túlmelegedés miatt.
Idén viszont fordult a kocka, és látszólag egyedül a Mercedes találta meg az ideális beállításokat, a többiek többnyire szenvednek. A Haasnál már "ideális működési ablak" világbajnokságról beszélnek, de a Ferrari és a Red Bull is sokat panaszkodott az idei gumikra.
A Pirelli viszont egyelőre nem hajlandó elhamarkodott változtatást tenni. „Biztonsági okokból csökkentettük a futófelület vastagságát, és nem tervezünk ezen változtatni idén. A 2020-as szezon viszont már más kérdés, új keverékeket készítünk akkorra, az idei tapasztalatokat felhasználva, és lehet, hogy ezzel együtt a futófelület vastagsága is változik majd” – szólaltatta meg a kérdésben a Pirelli versenyigazgatóját, Mario Isolát az Auto Motor und Sport.
A Mercedesnél eközben opportunista lobbimunkáról beszél a csapatfőnök Toto Wolff a Ferrari és a Red Bull nyilatkozataira reagálva. Az osztrák csapatvezető szerint hiba lenne a változtatás, és nem azért, mert ezzel ők hátrányba kerülhetnének, hanem azért, mert a Pirelli minden évben más tulajdonságú gumit készít, amit ki kell ismerni. Ez néha több, néha kevesebb időbe kerül a csapatoknak, de része a tanulási folyamatnak. Csak akkor van értelme a hirtelen módosításnak, ha annak biztonsági oka van, zárta rövidre Wolff.
A Kanadai Nagydíj vasárnap este 20.10-kor kezdődik, az Indexen élő szöveges közvetítésben követhetik.