F1: időmérő helyett megkavart sprintfutam jöhet
Felrázná a versenyhétvégék programját a Forma-1 vezetősége a 2020-as szezon elején, valószínűleg elsőre csak tesztjelleggel. A formátum megváltoztatásáról Ross Brawn, az F1 technikai részét irányító vezető beszélt még a szeptember eleji Belga Nagydíj előtt, azt viszont, hogy a változtatás át is ment a csapatoknál, Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke árulta el.
Binottóval a La Gazzetta dello Sport pénteki kiadása közölt interjút, ebben említette meg, csak úgy érintőlegesen, hogy 2020-tól kvalifikációs sprintverseny veheti át az időmérő szerepét, és ezt már minden csapat meg is szavazta.
Valószínűleg az a terv mehetett át, amit Brawn nagy vonalakban vázolt a belga futam előtt a Sky Sportsnak. Itt elmondta, hogy a versenyhez nem nyúlnának, annak a lebonyolításával nem lát problémát, inkább a szombati időmérő kárára kísérleteznének, feltehetőleg egy kvalifikációs sprintversennyel.
Bár további részleteket nem árult el, az ESPN cikke szakmabeli információkra alapozva úgy spekulált, hogy a szombati minifutam a világbajnoki pontverseny fordított sorrendje alapján rajtolna, ebből a felállásból kapna meghatározott mennyiségű kört a mezőny, hogy kialakítsák a vasárnapi rajtsorrendet.
A jelenlegi, három szakaszra osztott időmérővel az a fő gond, hogy az egy órának a nagy része eseménytelenül telik – minden harmad elején és legvégén mennek ki mért körre a pilóták, közte pedig 6-8 perc várakozással megy az idő. Ezen segíthetne a komolyabb téttel bíró futam.
Amennyiben valóban változtatna az F1 a mostani formátumon, azt elsőre csak ideiglenes jelleggel tennék. Elég csak a 2016-as idényre gondolni, amikor egyetlen futam után elvetették az akkorra kitalált, előre borítékolhatóan bukásra ítélt formátumot, amiben 90 másodpercenként ejtették ki az aktuálisan leglassabb pilótát.