További Forma-1 cikkek
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
- Fél lábbal az F1-ben marad a korábbi csapatához visszatérő Valtteri Bottas
- Bejelentette a Red Bull, ki lesz Max Verstappen csapattársa a következő szezonban
- Hivatalos, a Red Bull lapátra tette Sergio Pérezt
Kedd este a Ferrari mutatta be a Forma-1-es csapatok közül elsőként fizikai valójában a 2020-as autóját, igaz, korábban a Haas számítógépes képeken, a Mercedes pedig a 2019-es, világbajnok autót felhasználva már bemutatta az idei mintáit.
Az olasz csapat a Reggio Emilia-i Valli színházban tartotta a keddi, komoly show-t jelentő bemutatót, ahol nem a kocsi színével vagy kinézetével, hanem egyedül talán a nevével okoztak kisebb meglepetést:
a 2020-as szezonra készített autó az SF1000 elnevezést kapta.
A 1000-es számmal arra utalnak, hogy ebben a szezonban indul majd az 1000. nagydíján az olasz csapat.
There she is! The Ferrari SF1000. What do you think?
— Motorsport.com (@Motorsport) February 11, 2020
If you missed the launch live - catch the replay here 👉 https://t.co/Brydu62bHh #Ferrari #F1 #Formula1 #Motorsport #SF1000 pic.twitter.com/KCeULdYqXr
A bemutató előtt zenés és táncos produkcióval is szórakoztatták a közönséget, valamit visszahozva a bő egy évtizeddel ezelőtti grandiózus bemutatók hangulatából.
A korábbi években nem sok következetesség volt az egymást követő években a Ferrari kocsijainak elnevezésében, még az is ritkának számított, amikor két egymást követő évben megtartották a sort. Az elmúlt tíz szezonban (az idei SF1000-et nem számolva) sorban F10, 150° Italia, F2012, F138, F14 T, SF15-T, SF16-H, SF70H, SF71H és SF90 volt a modellek neve.
A lényeg persze se nem a festésen, se nem a néven múlik, hanem azon, hogy 2020-ban végre elég erős kihívója lehet-e a Ferrari a hat éve egyeduralkodó Mercedesnek. A bemutatón a Ferrari elnök-vezérigazgatója, Louis Camilleri arról beszélt, hogy fontos és izgalmas év vár rájuk, mert egyrészt versenyben kell lenniük, másrészt közben már a 2021-es autót is el kell kezdeniük fejleszteni.
Az autó – bár még nem tudni, mennyire végleges a dizájnja – legfeltűnőbb része, hogy továbbra is jelentősen belülről kifelé tereli a levegőt az első szárny, már pedig ez a tervezés 2019-ben nem hozott kellő sikert a csapatnak.
A hivatalos csapatbemutatók további dátumai
- február 12. – Red Bull
- február 12. – Renault
- február 13. – McLaren
- február 14. – Alpha Tauri (korábbi Toro Rosso)
- február 14. – Mercedes
- február 17. – Williams
- február 17. – Racing Points
- február 19. – Alfa Romeo
- február 19. – Haas