További Forma-1 cikkek
- Telik a pohár, a Formula–1-es pilótáknak kezd elegük lenni az FIA-ból
- Verstappen a bűnös városban biztosíthatja be negyedik világbajnoki címét
- Fellélegezhetnek az F1-szurkolók, 2031-ig biztosan marad az ikonikus nagydíj
- Mercedes-motorra vált a Renault tulajdonában lévő F1-es istálló
- Brazil pilóta érkezik az F1-be, Schumacher számára elúszott az utolsó esély
Június elején három európai versenypályát kezdtek el emlegetni a Forma-1 háza táján, mint amik esélyesek arra, hogy az eredetileg bejelentett 8 futam után versenyt rendezzenek, amennyiben több más, Európán kívüli helyszínt is törölni kell a naptárból a koronavírus-járvány miatt.
Az akkor felsorolt Imola, Mugello, Hockenheimring mellé közben odakerült a portugáliai Algarve versenypálya is, és a legfrissebb sajtóhírek alapján a portugál helyszín, illetve a Ferrari házi pályája, Mugello pályázik a legnagyobb eséllyel arra, hogy 2020-ban Forma-1-es nagydíjat rendezzen.
Mugello ráadásul a pilóták részéről is elég nagy támogatást kapott. A főként a MotoGP miatt ismert olaszországi pálya ugyan sosem rendezett korábban F1-futamot, de 2012-ben a teljes F1-mezőny tesztelt rajta. Ezután mondta Mark Webber, hogy Mugellóban 10 kör felér 1000, Abu-Dzabiban megtett körrel, míg a Ferrari mostani pilótája, Sebastian Vettel már akkor is azon sajnálkozott, hogy a pálya nem szerepel a hivatalos helyszínek között.
Vettel, aki múlt héten tesztelt a Ferrarival a pályán, most is elmondta, hogy Mugellónak abszolút helye lenne a versenyhelyszínek között, de csapattársa, Charles Leclerc is amiatt lelkendezett, hogy végre egy Forma-1-es autót vezethetett ezen a legendás pályán. Mugello mellett érvelt a Renault jelenlegi, a McLaren jövő évi pilótája, Daniel Ricciardo is, aki szerint őrületes a pálya vonalvezetése a mostani F1-kocsikkal, főleg a gyors kanyaroknak és a nagy szintemelkedéseknek köszönhetően. Ricciardo kitért a másik esélyes helyszínre, az Algarve versenypályára, amely szintén izgalmas lehet a mezőny számára az ugyancsak gyors kanyaroknak és nagyobb emelkedőknek, lejtőknek köszönhetően.
A Ferrarinak 1000 oka van, hogy futamot vigyenek Mugellóba
A Ferrari csapatként és konstruktőrként is 993 Forma-1-es nagydíjon vett részt eddig, ám az indulások száma hajszállal kevesebb – konstruktőrként 991 futamon indultak el, vagyis idén ünneplik majd az 1000. indulásukat az F1-ben, azaz a millesimo Gran Premiót. Ezért is keresztelték SF1000-nek az idei autójukat.
Mivel jelenleg 8 futamot jelentettek be, az idény kilencedik versenyén lesz a nagy jubileum a Ferrari számára, és mivel a nyolcadik futam Monzában lesz, logikus, hogy onnan nem messze, a Ferrari saját pályáján tartsák meg a következő versenyt Mugellóban – így az F1 talán legmeghatározóbb csapata otthon ünnepelhetne. Az viszont kérdéses egyelőre, hogy nézőket beengednek-e majd a futamra, amennyiben Mugello tényleg megkapja az engedélyt a rendezésre.