Monacóban valóban igaz, hogy a pályát teljes szélességben ki kell használni a jó eredményért. Azonban nagyon nehéz egyensúlyozni és felmérni, meddig mehet el a versenyző, amit még az autó is tolerál.
LAP 56/78
— Formula 1 (@F1) May 23, 2021
It wouldn't be Monaco without a driver (Gasly) kissing the barriers 😘#MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/D9gMkFKUYM
A holland mégiscsak elfoglalhatta Leclerc első rajtkockáját. A holland simán megtartotta a vezetést, mögötte sem változott a sorrend, Bottas, Sainz, Norris és Gasly a sorrend a Red Bull mögött. Hamilton a hatodik.
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️
— Formula 1 (@F1) May 23, 2021
LIGHTS OUT!!!
We are racing in Monte Carlo 🙌
Verstappen gets away cleanly and leads! #MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/A9dFHseolZ
Ezt követően pedig jöhet a 78 körös száguldás Monaco utcáin.
Ugyanis legutóbb a 2009-es, Jenson Button győzelmét hozó futamon nem volt szükség a safety car beküldésére. Azóta mindig volt biztonsági autós fázis.
Jenson Button leading the field in Monaco.
— nicklas_johnathan (@nicklasjohnath1) April 28, 2020
.
2009 F1 Monaco Grand Prix.
.#jensonbutton#brawngp#f1#monacogp#monaco pic.twitter.com/lXFOcmyIzS
Maga Albert herceg próbált lelket önteni honfitársába, Leclerc-be, aki a váltójának a meghibásodása után el se tudott indulni az első rajthelyről.
A consoling hug from Prince Albert #MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/oMjGOO590T
— Formula 1 (@F1) May 23, 2021
A monacói pálya relatíve sok lassú kanyarral rendelkezik, ezért a csapatok a legnagyobb leszorítóerőt generáló csomagjaikkal jönnek ide. Ugyanebből az okból kifolyólag ezen a pályán sokkal kevésbé számít a motorerő, mint máshol, és sokkal fontosabb az autó többi része, mint az aerorinamika, a futómű vagy a gumihasználat.
A háromszoros brazil legenda összesen hat alkalommal nyerte meg a Monacói Nagydíjat (1987, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993). Mögötte Graham Hill, vagyis Mr. Monaco áll öt győzelmével (1963, 1964, 1965, 1968, 1969) a hétszeres világbajnok Michael Schumacherrel (1994, 1995, 1997, 1999, 2001) egyetemben. Napjaink mezőnyéből Lewis Hamilton áll a legjobban, akit háromszor intettek le az első helyen (2008, 2016, 2019).
🇬🇧 Exactly 28 years ago, on a Monaco GP Sunday as today, Ayrton Senna won his 6th and last victory in the Principality, establishing himself as the “King of Monaco”. #SennaSempre #MundoSenna #ReiDeMonaco #KingOfMonaco #F1 pic.twitter.com/fZiwt9Mfr7
— Ayrton Senna (@ayrtonsenna) May 23, 2021
Furcsa, de igaz. A fiatal monacói versenyző még soha életében nem tudta befejezni hazai versenyét. Sem az F2-ben, sem az F1-ben nem láthatta még meg a kockás zászlót. Most sem fogja...
Gutted #MonacoGP 🇲🇨 @Charles_Leclerc pic.twitter.com/aChhTyrsIn
— Formula 1 (@F1) May 23, 2021
Ne számítsunk sok helycserére a pályán, hiszen a monacói pálya szűk vonalvezetésén nagyon nehéz előzni. A bokszkiállás lehet erre egy alternatíva, bár a Pirelli szerint a csapatok egy kiállással is könnyedén teljesíthetik a versenytávot. Az olasz gumiszállító a leglágyabb C3-C4-C5-ös garnitúrát hozta el a hercegségbe.
Which one would you choose?#Fit4F1 🇲🇨 #MonacoGP pic.twitter.com/3jU18QuYP4
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) May 23, 2021
Az ikonikus brit csapat az F1 történetének egyik legsikeresebb alakulata. Hét egyéni, kilenc konstruktőri bajnoki cím, 114 futamgyőzelem és 128 első rajthely áll a csapat neve mellett. A dicső napoktól ma messze van ugyan a csapat, de egy ilyen kemény terepen, mint a Formula–1, ilyen hosszú időn át fennmaradni nem akármilyen teljesítmény.
Iconic moments 🤩
— Williams Racing (@WilliamsRacing) May 23, 2021
What is your favourite Williams memory? 💙 #Williams750 https://t.co/0mLf9iDmyH
Utcai pálya lévén sok egyenetlenség van az úton, emiatt az autók hasmagasságát máshogy kell beállítani, hogy ne érjen le annyiszor az aljuk. A Casino tér után például egy pluszíven vezetik az autót, hogy a bukkanót kikerüljék.
Rég nem látott rajtfelállással kezdődik az idei Monacói Nagydíj. Vajon ki fordul be elsőként az első kanyarba, a Sainte Devote-ba? Leclerc már biztosan nem...
STARTING GRID
— Formula 1 (@F1) May 22, 2021
Young guns on the front row, Mercedes-Ferrari duel on the second, and Sewis on Row 4 🤝
Yep... this grid will do nicely 🤤#MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/FUHKLDdaZw
Dúdolhatja magában Kovács Kati slágerét Lewis Hamilton, ugyanis a címvédő látványosan szenvedett a szombati időmérőn, és csak a hetedik rajtkockát tudta megszerezni. A brit a Twitter-oldalán el is mondta, hogy kemény versenyre számít, amin talán egy kis eső segíthetne.
Failure never feels good but it provides us with opportunities for growth. We have struggled this weekend, for many different reasons but we win and we lose together. Tomorrow will be tough, so if you got time, do a little rain dance for me😉let the heavens open🙌🏾 pic.twitter.com/8FRDaGswwO
— Lewis Hamilton (@LewisHamilton) May 22, 2021
Ahogy arról beszámoltunk, a Monacói Nagydíj rajtját a hazai fiú, Charles Leclerc várhatta a legelőkelőbb helyről. Ám az utolsó gyorskörén az uszodánál odacsapta az autót a falnak. Emiatt sokáig a levegőben lógott Leclerc váltócseréje, végül a Ferrari megerősítette, hogy nem sérült meg a váltó. Ám a futam előtti ellenőrzőkörön a monacói a váltójára panaszkodott. Végül visszatért a garázsba. El sem tud indulni a versenyen. Leclerc rajthelye üresen marad...
Heartbreak for Leclerc and all his fans 💔#MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/n0S9eBZbFn
— Formula 1 (@F1) May 23, 2021
Hamarosan kezdődik a 2021-es Formula–1-es szezon ötödik futama, a kultikus Monacói Nagydíj. Tartsanak velünk!