Ki lesz okosabb a végén? Egyelőre Leclerc kezeli jobban a szituációt, de a Red Bull is veszettül gyors.
Az Alfa Romeo finnje felzárkózott a két kakaskodó Alpine-ra sőt, Magnussen is megjött. Négyes csata lett belőle.
LAP 10/50
— Formula 1 (@F1) March 27, 2022
And still they fight! Alonso is P6, Ocon P7#SaudiArabianGP #F1 pic.twitter.com/xR8zmdcSyf
Alonso jól gyorsított rá a célegyenesre és ha nem is simán, de megelőzte Ocont. A kétszeres bajnok elindulhat Russell után az ötödik helyért.
Ocon majdnem a falra kente kétszeres világbajnok csapattársát, Fernando Alonsót a célegyenesben, de nem ütköztek össze végül. Ez a csata most mind a két versenyzőnek árt, hiszen egymást lassítják.
Ez a rádión jelezte a hétszeres világbajnok, aki a kemény keverékeket nyüstöli. Újabb kármentős verseny a németeknél. Hamilton a 14. helyen küszködik.
A brit a célegyenes előtti kanyarban tette be a Mercedest az Alpine mellé és a francia nem tudott visszatámadni a célegyenesben.
Próbál elszakadni a mexikói, akinek már egy másodperc feletti az előnye Leclerc ellen.
Jól indult a címvédő, aki megelőzte az egyik Ferrarit, Pérez megtartotta a vezetést Leclerc előtt. Nyugodt rajt volt.
Hamarosan pedig elkezdődik a Szaúdi Nagydíj!
Az AlphaTauri félre állt. Pocsék hétvége a japánnak, az első futamon még a csapattárs, Pierre Gasly alatt gyulladt ki az autó a verseny vége felé. Nehézkes kezdés...
Yuki Tsunoda has ground to a halt on the warm-up lap
— Formula 1 (@F1) March 27, 2022
The Japanese driver reports engine issues over the radio #SaudiArabianGP #F1 pic.twitter.com/n3SdJ5bpxd
Nézőpont kérdése, hogy ez egy üldözendő rekord-e. Sergio Pérez a 250. nagydíján indulhat életében először az első rajtkockából. Az eddigi rekordot Mark Webber tartotta, aki 2002-es debütálása után hét évvel, 2009-ben a Nürburgringen szerezte meg pályafutása első pole-ját. Pérez 2011 óta versenyez az F1-ben, neki jóval több versenyhétvége és szezon kellett ehhez.
Relive Checo's maiden pole moment! 🙌#SaudiArabianGP #F1
— Formula 1 (@F1) March 26, 2022
A legtöbb csapat alacsonyabb leszorító erejű és ezáltal kisebb légellenállású hátsó szárnnyal érkezett Dzsiddába. Ez egyáltalán nem meglepő, hiszen a szaúdi pálya átlagsebessége az egyik legmagasabb a teljes versenynaptárban. A HAAS és a McLaren csapata kivételt jelent, mert ők semmilyen újítást nem hoztak. A hátsó szárny mellett a Mercedes az első szárnyból is más fajtát hozott, amiről még azt is elárulták, hogy 2%-kal hátrébb fogja helyezni az aerodinamikai egyensúlyt. Sok csapat változtatott a hűtési megoldásokon: részben azért, mert melegebb van ezen a pályán, részben pedig az elmúlt tesztek és verseny adatai alapján változtattak. A Mercedes, Alpine és Williams csapatok az oldaldoboz nyílásain módosítottak, a Red Bull a fék hűtésen és a “beam wing” (szárny a diffúzor és a hátsó szárny között) elemeken, az Alfa Romeo szintén a fék hűtésen és a hátsó lengőkarokon, míg a Williams padlólemez tartókon változtatott (a teljesség igénye nélkül). Az összes változtatásra számítani lehetett a pálya jellegzetességéből adódóan, egyedül az a szokatlan, hogy az első két verseny ennyire különböző beállítást igényel. A szezon elején ez több alkatrészt jelent, és ezzel az extra feladattal a csapatok különböző mértékben tudtak megbirkózni. Így a második versenyhez érve még mindig csak azt láthatjuk, hogy nagyjából hol vannak az erőviszonyok, de még mindig sokat változhat, ahogy haladunk előre a szezonban, és egyre közelebb kerülnek a csapatok az idei autók határaihoz.
A hétszeres világbajnok utoljára több, mint 1500 napja, a 2017-es brazíliai időmérőn esett ki már rögtön a Q1-ben, bár akkor saját hibájából nem jutott tovább. Az autó teljesítménye miatt legutóbb 2009-ben, a Brit Nagydíjon jelentette a végállomást az időmérő első felvonása. Ez sem ma volt...
"I'll give it everything"
— Formula 1 (@F1) March 26, 2022
🗣 @LewisHamilton on his thoughts ahead of Sunday's race #SaudiArabianGP #F1 https://t.co/1nihXb2dpW
Sergio Pérez nagy kört futott és mindenkit meglepett ezzel a teljesítménnyel. Nehéz versenye lesz, ugyanis remek tempó várható a Ferraritól és persze ne feledkezzünk meg Max Verstappenről, aki a negyedik kockából rajtol.
How our field will start Sunday's race in Saudi! #SaudiArabianGP #F1 pic.twitter.com/0dz6a0WuAO
— Formula 1 (@F1) March 27, 2022
A tegnapi, Sergio Pérez élete első pole pozícióját hozó időmérő második szakaszában a HAAS német versenyzője, Mick Schumacher 272 km/h sebességel csapódot neki a falnak.
Mick Schumacher will miss the Saudi Arabian GP after a huge accident in qualifying.
— Formula 1 (@F1) March 26, 2022
That Mick is physically well after the crash is another reminder of the strength and safety of modern F1 cars for which we are incredibly thankful#SaudiArabianGP #F1 pic.twitter.com/qhLcw0elb7
Az este folyamán a nagy baleset elszenvedője személyesen jelentkezett be a közösségi médiában. Elmondása szerint jól van és erősebben fog visszatérni a következő futamon, Ausztráliában. Mick Schumacher nem áll rajthoz a mai versenyen, ezt a csapat külön kiemelte.
Hi everyone, I just wanted to say that I’m ok🙏
— Mick Schumacher (@SchumacherMick) March 26, 2022
Thank you for the kind messages.
The car felt great @haasf1team, we’ll come back stronger❤️ pic.twitter.com/Mwpy0767kN
Hamarosan elrajtol a 2022-es F1-es szezon második versenye, a Szaúdi Nagydíj. Ha tehetik, tartsanak velünk!