„Két pontért az egész paddockot megb***tam volna tavaly”
További Forma-1 cikkek
- Telik a pohár, a Formula–1-es pilótáknak kezd elegük lenni az FIA-ból
- Verstappen a bűnös városban biztosíthatja be negyedik világbajnoki címét
- Fellélegezhetnek az F1-szurkolók, 2031-ig biztosan marad az ikonikus nagydíj
- Mercedes-motorra vált a Renault tulajdonában lévő F1-es istálló
- Brazil pilóta érkezik az F1-be, Schumacher számára elúszott az utolsó esély
Günther Steiner népszerűségét nagyban a Drive to Survive netflixes sorozatnak, illetve a szókimondóságának köszönheti. A Haas csapatfőnöke a 2022-es idény második nagydíja után sem válogatta meg a szavait – jóllehet, ő is az istálló komoly teljesítménybeli fellendülésének hatása alatt áll.
A Speed City Broadcasting riporterének így fogalmazott:
Mindig a legtöbbet akarjuk, de ha belegondolsz, nem lehetünk túl kapzsik. Mármint tavaly két pontért az egész paddockot megb***tam volna, szóval most elég jó helyzetben vagyunk.
A riporter gyorsan kapcsolt, hogy egy nyomdafestéket nem tűrő kifejezés hagyta el a csapatfőnök száját, amiért elnézést is kért a nézőktől. Az interjú haladt tovább a megszokott medrében, majd a végén Steiner is rájött, hogy túl lelkes volt, és újra feltetette a kérdést az újságíróval, hogy mit csinált volna tavaly két pontért az egész paddockkal. Steiner válasza erre viccelődve annyi volt: Megölelném őket.
Günther Steiner a felvétel első felében arról beszélt, hogy számukra nagyon rosszkor jött a biztonsági autós fázis. Ha a stratégiájuk beválik, a hetedik helyen is végezhettek volna a kilencedik helyett. Később szó volt arról is, hogy nagyon örül az idei autónak, és a versenyzői is jól érzik magukat. A csapatfőnök biztos volt abban, hogy a pilótái sok pontot gyűjtenek majd idén. Steiner megemlítette, hogy Mick Schumacher teljesen rendben van a balesete ellenére, Melbourne-ben pedig mind ő, mind az autó teljesen készen áll majd, hogy pontokat gyűjthessenek.
A Haas F1-es csapata pokoli két éven van túl. A 2020-as idényben három, a 2021-es szezonban nulla világbajnoki pontot gyűjtött a csapat. A Formula–1 leggyengébb autójával rendelkeztek, mellyel a tavaly érkezett két újonc versenyzőnek, Nyikita Mazepinnek és Mick Schumachernek nulla tapasztalattal nem volt reális esélye a pontszerzésre.
Az új szabályváltoztatásokkal viszont valamit nagyon eltaláltak az amerikai istálló mérnökei, hiszen idén már 12 világbajnoki pontja van két futam után a csapatnak úgy, hogy a vasárnapi Szaúdi Nagydíjon Schumacher az időmérős óriási balesete miatt nem állt rajthoz. Csapattársa, a sebtiben visszatért Kevin Magnussen viszont a szezonnyitón Bahreinben az ötödik, míg Dzsiddában a kilencedik helyen ért célba.
A következő Formula–1-es nagydíj Melbourne-ben, Ausztráliában lesz április 10-én.
F1
SZAÚD-ARÁBIAI NAGYDÍJ
- Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:24:19.293 óra
- Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 0.549 másodperc hátrány
- Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 8.097 mp h.
- Sergio Pérez (mexikói, Red Bull) 10.800 mp h.
- George Russell (brit, Mercedes) 32.732 mp h.
- Esteban Ocon (francia, Alpine) 56.017 mp h.
- Lando Norris (brit, McLaren) 56.124 mp h.
- Pierre Gasly (francia, Alpha Tauri) 1:02.946 perc h.
- Kevin Magnussen (dán, Haas) 1:04.308 p h.
- Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:13.948 p h.
Leggyorsabb kör: 1:31.634 perc, Leclerc (48. kör)
A vb-pontversenyek állása két futam után (még 21 van hátra):
versenyzők
- Leclerc 45 pont
- Sainz 33
- Verstappen 25
- Russell 22
- Hamilton 16
- Ocon 14
- Pérez 12
- Magnussen 12
- Valtteri Bottas (finn, Alfa Romeo) 8
- Norris 6
- Cunoda Juki (japán, Alpha Tauri) 4
- Gasly 4
- Fernando Alonso (spanyol, Alpine) 2
- Csou Kuan-jü (kínai, Alfa Romeo) 1
Istállók
- Ferrari 78 pont
- Mercedes 38
- Red Bull 37
- Alpine 16
- Haas 12
- Alfa Romeo 9
- Alpha Tauri 8
- McLaren 6
(Borítókép: Günther Steiner 2019. szeptember 20-án. Fotó: Charles Coates / Getty Images)