„Két pontért az egész paddockot megb***tam volna tavaly”

GettyImages-1175870148
2022.03.28. 13:54
A Haas szókimondó csapatfőnöke, Günther Steiner a Szaúdi Nagydíj után értékelte az istálló hétvégi teljesítményét, mely az előző szezonokhoz képest gyökeresen megváltozott. A népszerű igazgató ezúttal sem finomkodott.

Günther Steiner népszerűségét nagyban a Drive to Survive netflixes sorozatnak, illetve a szókimondóságának köszönheti. A Haas csapatfőnöke a 2022-es idény második nagydíja után sem válogatta meg a szavait – jóllehet, ő is az istálló komoly teljesítménybeli fellendülésének hatása alatt áll.

A Speed City Broadcasting riporterének így fogalmazott: 

Mindig a legtöbbet akarjuk, de ha belegondolsz, nem lehetünk túl kapzsik. Mármint tavaly két pontért az egész paddockot megb***tam volna, szóval most elég jó helyzetben vagyunk. 

A riporter gyorsan kapcsolt, hogy egy nyomdafestéket nem tűrő kifejezés hagyta el a csapatfőnök száját, amiért elnézést is kért a nézőktől. Az interjú haladt tovább a megszokott medrében, majd a végén Steiner is rájött, hogy túl lelkes volt, és újra feltetette a kérdést az újságíróval, hogy mit csinált volna tavaly két pontért az egész paddockkal. Steiner válasza erre viccelődve annyi volt: Megölelném őket. 

Günther Steiner a felvétel első felében arról beszélt, hogy számukra nagyon rosszkor jött a biztonsági autós fázis. Ha a stratégiájuk beválik, a hetedik helyen is végezhettek volna a kilencedik helyett. Később szó volt arról is, hogy nagyon örül az idei autónak, és a versenyzői is jól érzik magukat. A csapatfőnök biztos volt abban, hogy a pilótái sok pontot gyűjtenek majd idén. Steiner megemlítette, hogy Mick Schumacher teljesen rendben van a balesete ellenére, Melbourne-ben pedig mind ő, mind az autó teljesen készen áll majd, hogy pontokat gyűjthessenek. 

A Haas F1-es csapata pokoli két éven van túl. A 2020-as idényben három, a 2021-es szezonban nulla világbajnoki pontot gyűjtött a csapat. A Formula–1 leggyengébb autójával rendelkeztek, mellyel a tavaly érkezett két újonc versenyzőnek, Nyikita Mazepinnek és Mick Schumachernek nulla tapasztalattal nem volt reális esélye a pontszerzésre. 

Az új szabályváltoztatásokkal viszont valamit nagyon eltaláltak az amerikai istálló mérnökei, hiszen idén már 12 világbajnoki pontja van két futam után a csapatnak úgy, hogy a vasárnapi Szaúdi Nagydíjon Schumacher az időmérős óriási balesete miatt nem állt rajthoz. Csapattársa, a sebtiben visszatért Kevin Magnussen viszont a szezonnyitón Bahreinben az ötödik, míg Dzsiddában a kilencedik helyen ért célba. 

A következő Formula–1-es nagydíj Melbourne-ben, Ausztráliában lesz április 10-én. 

F1
SZAÚD-ARÁBIAI NAGYDÍJ

  1.  Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:24:19.293 óra
  2.  Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 0.549 másodperc hátrány
  3.  Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 8.097 mp h.
  4.  Sergio Pérez (mexikói, Red Bull) 10.800 mp h.
  5.  George Russell (brit, Mercedes) 32.732 mp h.
  6.  Esteban Ocon (francia, Alpine) 56.017 mp h.
  7.  Lando Norris (brit, McLaren) 56.124 mp h.
  8.  Pierre Gasly (francia, Alpha Tauri) 1:02.946 perc h.
  9.  Kevin Magnussen (dán, Haas) 1:04.308 p h.
  10.  Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:13.948 p h.

Leggyorsabb kör: 1:31.634 perc, Leclerc (48. kör)

A vb-pontversenyek állása két futam után (még 21 van hátra):
versenyzők

  1. Leclerc 45 pont
  2.  Sainz 33
  3.  Verstappen 25
  4.  Russell 22
  5.  Hamilton 16
  6.  Ocon 14
  7.  Pérez 12
  8.  Magnussen 12
  9.  Valtteri Bottas (finn, Alfa Romeo) 8
  10.  Norris 6
  11.  Cunoda Juki (japán, Alpha Tauri) 4
  12.  Gasly 4
  13.  Fernando Alonso (spanyol, Alpine) 2
  14.  Csou Kuan-jü (kínai, Alfa Romeo) 1

Istállók

  1. Ferrari 78 pont
  2. Mercedes 38
  3. Red Bull 37
  4. Alpine 16
  5. Haas 12
  6. Alfa Romeo 9
  7. Alpha Tauri 8
  8. McLaren 6

(Borítókép: Günther Steiner 2019. szeptember 20-án. Fotó: Charles Coates / Getty Images)