- Sport
- Forma-1
- ayrton senna
- halál
- halálos baleset
- san marino
- san marinó-i nagydíj
- f1
- michael schumacher
- roland ratzenberger
- rubens barrichello
29 éve hunyt el a világ talán leggyorsabb pilótája, Ayrton Senna
További Forma-1 cikkek
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
- Fél lábbal az F1-ben marad a korábbi csapatához visszatérő Valtteri Bottas
- Bejelentette a Red Bull, ki lesz Max Verstappen csapattársa a következő szezonban
A brazil pilóta 1988-ban, 1990-ben és 1991-ben is világbajnok lett a Formula–1-ben, 162 versenyhétvégéjéből 41 futamot nyert meg, de még ennél is félelmetesebb volt az egykörös tempója, amit jól jelez, hogy 65 pole pozíciója 2006-ig rekordnak számított.
Michael Schumacher végül 68-ig jutott, Lewis Hamilton pedig 103-nál jár, de mindketten bőven 300 futam felett teljesítettek, a német a versenyei 22 százalékában indulhatott az első helyről, a brit 32,8 százalékában, Sennánál ez a mutató 40,1 százalékos.
Az 1993-as idény utolsó két futamát megnyerő brazil nagy reményekkel váltotta nemezisét, Alain Prostot a legerősebb autónak számító Williamsnél, de nem indult számára jól az 1994-es évad, hiszen az első két futamon egyaránt pole-ból rajtolva kiesett, így 20 pont volt már a hátránya a mindkétszer nyerő Schumacherrel szemben.
Így érkeztünk meg az idény harmadik futamához, a San Marinó-i Nagydíjhoz, ami az F1 történetének egyik legtragikusabb hétvégéjévé vált.
Már a pénteki szabadedzés rosszul indult, hiszen Rubens Barrichellónak súlyos balesete volt, de ő még megúszta, a szombati időmérőn Roland Ratzenberger viszont már halálos balesetet szenvedett.
Senna maga is intézkedett, hogy új biztonsági intézkedéseket hozzanak az imolai pályán, és azt is fontolóra vette, hogy nem indul a vasárnapi futamon.
Végül mégis ott volt a rajtrács első helyén 1994. május 1-jén.
A hetedik körben jött az újabb tragédia, a versenyt vezető brazil pilóta nem tudta bevenni a Tamburello-kanyart, és a betonfalnak ütközött. A kerék ennek hatására leszakadt, betört a pilótafülkébe, és nekiütközött a sisak jobb elülső részének – ebben az időszakban még nem volt a mai autókon látható „glória”, amely pluszvédelmet biztosíthatott volna a versenyzők fejének.
Bár a segítség gyorsan érkezett, és hamar elszállították a bolognai kórházba, az életét már nem tudták megmenteni.
Az eset átkattintással nézhető meg.
A futamot végül befejezték, Michael Schumacher diadalmaskodott, és az idény végén óriási csatában Senna korábbi csapattársát, Damon Hillt megelőzve világbajnok is lett. Pályafutása során először, amit később még hat követett, ezzel pedig Lewis Hamiltonnal holtversenyben csúcstartó.
Schumacher 2012-ben vonult vissza végleg az F1-ből, egy évvel később súlyos síbalesetet szenvedett, azóta sem tudni semmi hivatalosat az állapotáról.
(Borítókép: Pascal Rondeau / Getty Images)
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.