A mezőny kétharmada a lágy keverékekre voksolt, a többiek közepeseken rajtolnak. Az első négy versenyző lágyakon indul.
Érkezik a nyári szünet, augusztus 27-én folytatódik tovább az F1-es világbajnokság. Max Verstappen hazai pályán, Zandvoortban versenyezhet majd. Köszönjük a figyelmet, a Holland Nagydíjon találkozunk! A Belga Nagydíjról készült összefoglalónkatide kattintva olvashatják!
Max Verstappen az elmúlt két évben, és ma is uralta Spát. Mögötte Pérez a második, Leclerc a harmadik.
Ocon talán a nap egyik legjobb teljesítményét nyújtja Verstappen után. A 14. helyről rajtolt a francia, most a Kemmel-egyenesben simán megelőzte Strollt, és feljött a nyolcadik pozícióba.
A mezőny végén Csou, Hülkenberg, Albon és Ricciardo közel egymáshoz, Albon meg is előzte a visszatérő ausztrált. Közben a nyolcadik helyért most Ocon kezdte el Strollt gyűrni, a végéig meg is lehet neki az előzés.
Gianpiero Lambiase, Verstappen versenymérnöke az utóbbi körökben többször figyelmeztette a hollandot, hogy ne nyomja ennyire, mert nem fogják kihúzni az abroncsai a végéig. Erre Verstappen viccesen annyit válaszolt, hogy mi lenne, ha még keményebben nyomná, és egy újabb bokszkiállással új gumikat kapna.
Legalább a bokszban is gyakorolnátok egy kicsit
– fűzte hozzá humorosan Verstappen, de az ötletre nem igazán voltak vevők a Red Bullnál.
Verstappen 14 másodperccel van Pérez előtt.
Szűk 12 másodperc Verstappen előnye az élen Pérezzel szemben, övé a leggyorsabb kör is. Az első tízben mindenki lágyakon megy.
Lágyakat kapott a bokszban Leclerc, Hamilton és Alonso elé ért vissza. Izgalmas csata kerekedhet ebből. Pérez is kiment kereket cserélni, de a második helyre ért vissza, nagy volt az előnye Leclerc-rel szemben.
Így, hogy az eső is elment, és 5-20 másodperces különbségek vannak az első tízben, nehéz lesz fenntartanom az izgalmakat. Addig is nézzük meg, hogy áll most a top 10:
Világosodik a kép, a nézők eltették az esernyőket, a kamerákon sem látszanak már az esőcseppek. Úgy tűnik, ennyi volt a nagy zuhé.
Egyre több pontján esik az eső a pályának, egyelőre mindenki slick gumikon. Russellt is hívta a Mercedes a bokszba, és új lágyakat kapott. Izgalmas döntés.
Most már eléggé esik
– rádiózta Verstappen. A holland ráadásul durván megcsúszott az Eau-rouge-ban felfelé menet.
A pálya bizonyos szakaszain egyértelműen esik, a kameraképeken is látszanak az esőcseppek.
A lelátókon többen felvették az esőkabátot, a Ferrari rádiózása alapján 4 perc múlva elkezd esni. Többen arra várnak, hogy essen, és menjenek kereket cserélni – ezzel spórolva egy kiállást másokkal szemben.
Pérez a második, Verstappen a hatodik helyről rajtolt, mindketten túl vannak már egy kerékcserén. A holland szokásához híven a Kemmel-egyenes végén előzött, itt nem volt kérdés.
A radarokon is látszik, hogy érkeznek a felhők, illetve a televíziós közvetítésben is felbukkantak a sötét fellegek a háttérben. Perceken belül leszakadhat az ég a pályánál.
Pérez visszavette a vezetést, Verstappen két másodperccel mögötte. Mindketten közepes keveréket kaptak.
Pérezt kihozták az élről, a lágyról a közepesekre váltottak. Verstappen az élen, közben arról rádiózott a mérnöke, hogy tíz perc múlva megérkezik az eső. Arról beszélgettek, el tud-e menni még néhány kört a lágyakon, hogy utána egyből esőgumira váltsanak.
Nyitott hátsó szárnnyal jött a Kemmel-egyenesben, ám most nem a belső, hanem a külső ívről előzött. Már csak a csapattárs van előtte, három másodperc Pérez előnye Verstappennel szemben.
De nem csináltak semmit az autó oldalán tátongó lyukkal. A 12. helyről jött ki a spanyol, szépen lassan mindenki elment mellette.
A Kemmel-egyenes végén a belső íven előzte meg Verstappen Hamiltont, így feljött a harmadik helyre. Leclerc lesz a következő áldozata a hollandnak.
Egy visszajátszáson látható volt, hogy a Ferrari jobb oldaldoboza csúnyán megsérült a rajtnál. Jelenleg a hetedik helyen áll a spanyol, Cunoda már megelőzte, éppen Albon üldözi. Ez az autó nem lesz túl versenyképes ebben az állapotban.
A holland jelenleg a harmadik helyért csatázik Hamiltonnal, a hatodikról rajtolt. Pérez lassan két másodperces előnyt autózott ki magának Leclerc-rel szemben.
A hármas szektor elején állt félre az ausztrál, defektet kapott a rajtot követő ütközésnél. Egy megnyitáshoz húzódott le, így gyorsan le is tudták tolni a McLarent. Nagy hétvégéje volt Piastrinak, kár ezért a rajtbalesetért. Sainznak kinézhet egy büntetés, mert gyakorlatilag levegőnek nézte az újoncot, és úgy tolta rá a betonfalra.
Az első kanyarban Sainz nagyon rázárt az ausztrálra, meg is törte a McLarent, Piastri nagyon visszacsúszott, közben Sainz is arról rádiózott, hogy sérült az autója. A Kemmel-egyenesben Pérez simán megelőzte Leclerc-t, Hamilton a harmadik.
A mezőny kétharmada a lágy keverékekre voksolt, a többiek közepeseken rajtolnak. Az első négy versenyző lágyakon indul.
Bár Max Verstappen közel egy másodpercet vert a második legjobb időt futó Charles Leclerc-re, a holland alkatrészcsere miatt öthelyes rajtbüntetést kapott, így a hatodik helyről indul. Verstappen és Leclerc között 820 ezred másodperc volt, 2002 óta nem volt ekkora különbség az időmérő nyertese és a második között.
Leclerc 2019-ben itt nyerte élete első F1-es nagydíját, most pedig az élről indulhat majd, ez pályafutása 20. pole-ja. Mellőle Sergio Pérez rajtolhat. A rajtrács a következő:
Pozíció | Versenyző | Csapat |
---|---|---|
1 | Leclerc | Ferrari |
2 | Pérez | Red Bull |
3 | Hamilton | Mercedes |
4 | Sainz | Ferrari |
5 | Piastri | McLaren |
6 | Verstappen | Red Bull |
7 | Norris | McLaren |
8 | Russell | Mercedes |
9 | Alonso | Aston Martin |
10 | Stroll | Aston Martin |
11 | Cunoda | AlphaTauri |
12 | Gasly | Alpine |
13 | Bottas | Alfa Romeo |
14 | Ocon | Alpine |
15 | Albon | Williams |
16 | Magnussen | Haas |
17 | Csou | Alfa Romeo |
18 | Sargeant | Williams |
19 | Ricciardo | AlphaTauri |
Bokszutca | Hülkenberg | Haas |
George Russell, a Formula–1-es Mercedes istálló brit versenyzője „bátor döntésekre” számít a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) illetékeseinek részéről abban az esetben, ha a hétvégi Belga Nagydíjon rosszra fordulna az időjárás, és ennek következtében a látási viszonyok.
A versenyzők érdekképviseletének (GPDA) igazgatójaként is megszólaló 25 éves pilóta kijelentette, senkinek sem jó, ha törölni kell egy futamot, de szükség esetén mégis meg kell tenni ezt a lépést, ha el akarnak kerülni egy esetleges nagy balesetet.
A legendás spai pályán július elsején halálos baleset történt a Regionális Formula Európa-bajnokság (FRECA) futamán, amelyen a heves esőzés közben többen is balesetet szenvedtek, a 18 éves Dilano Van’t Hoff pedig nem élte túl az ütközést.
Mivel az idei szezon a futamgyőzelmek szempontjából körülbelül annyira izgalmas, mint a fű növése, el kell keserítsem a kedves olvasókat: hacsak nem szabadul el a pokol, Verstappen a hatodik helyről rajtolva is sanszosan simán nyer.
Tavaly a büntetések miatt a 14. helyről rajtolt, akkor is győzött, ráadásul az időmérőn és a sprintfutamon is nevetve alázta meg a mezőnyt.