Jövőre jöhetnek a fordított rajtrácsos versenyek az F1-ben

2023.11.24. 16:18
Változhat jövőre a Formula–1-ben az úgynevezett sprintfutamos versenyhétvégék lebonyolítása, miután a csapatok és a világbajnoki sorozatban érdekelt felek is támogatják azt az ötletet, hogy könnyebben követhetővé váljon a program.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pénteken jelentette be, hogy a sporttanácsa januárban mutatja majd be az erre vonatkozó végleges javaslatát az FIA Forma-1-es bizottságának.

A cél tovább racionalizálni a hétvégéket úgy, hogy különválasztják a sprinthez tartozó aktivitásokat a nagydíjhoz kapcsolódóktól

– írta az FIA a Magyar Távirati Iroda által idézett közleményben, és hozzátette, a 2024-es versenynaptár sprintfutamainak részleteit a következő hetekben hozzák majd nyilvánosságra.

Az idei szezonban a 22 fordulóból haton tartottak sprintfutamos hétvégét, közte a Katari Nagydíjjal, amelynek szombati napján, éppen a rövid távú viadalon biztosította be harmadik világbajnoki címét Max Verstappen.

A csapatok már tárgyaltak arról, hogy a sprintfutam időmérőjét pénteken rendeznék, a rövid távú versenyt pedig szombaton délelőtt, hogy aztán délután a vasárnapi nagydíj rajtsorrendjéről döntő időmérő edzésre kerülhessen sor. Az idén a pénteki napokon bonyolították le a futam időmérő edzését, szombaton pedig előbb a sprintkvalifikációra, utána pedig magára a nagyságrendileg 100 kilométer versenytávú viadalra került sor.

Szóba került még az is, hogy a sprintfutamokon több pilóta jusson vb-pontokhoz, és gondolkodnak a fordított rajtsorrend lehetséges alkalmazásán is.

A Formula–1-ben 2026-tól változnak a motorokra vonatkozó szabályok, az FIA F1-es bizottsága ugyanakkor megerősítette, hogy a 2025-ös idény kezdete előtt egyetlen istálló sem dolgozhat a 2026-os versenyautójának fejlesztésén.

A mostani idény vasárnap zárul Abu-Dzabiban – emlékeztetett az MTI.

Az első szabadedzést George Russell, a másodikat Charles Leclerc zárta az élen.

(MTI/Index)