További Futball cikkek
- 30 év után megkerült az elveszettnek hitt, egymillió fontot érő mez
- Műteni kellett a kapust, aki törött bokával védte ki a Manchester City szemét
- Szoboszlai Dominik kimagasló értékkel került be a Premier League álomcsapatába
- Visszavonul a Nemzetek Ligája-osztályozóra készülő válogatott kapitánya
- Késes támadásnak volt szemtanúja a korábbi válogatott futballista
Dzsudzsák Balázs – 129 millió forint
A magyar válogatott középpályás vasárnap az M3-as autópályán rendezett le egy bérelt Lamborghini Aventadort (97 millió), míg tavaly saját Porsche Panamerájával (30 millió) koccant Budapesten. 2006-ban még a Debrecen játékosaként úszott meg egy komolyabb balesetet Suzuki Swiftjében (2 millió) kartöréssel és agyrázkódással.
Wayne Rooney – 120 millió
A Manchester United játékosa egy időben hobbit csinált az autói letarolásából. Kezdte egy Cadillac Escalade terepjáróval (14 millió), majd egy BMW X5-ös és egy Range Rover következett (22,5-22,5 millió), de Aston Martin Vanquish S kupéját (61 millió) is odacsapta már. Rooney egy Lamborghinivel is megpördült, igaz, a vadonatúj sportautónak nem lett baja, csupán csak a forgalommal szemben találta magát a csatár, vagyis annak az ára most nem játszik.
Mario Balotelli – 90,5 millió
A futball fenegyereke, az olasz Mario Balotelli sem hiányozhat a listáról. Még a Manchester Citynél egy Audi R8-ast (42 millió) és egy Bentley Continentalt (48,5) is lezúzott. Az Audi például alig érkezett meg Milánóból, amikor Balotelli edzésre menet letarolt vele egy másik kocsit, a Bentleyvel történt balesetnél viszont nem az olasz volt a hibás.
Julio Cesar – 79,5 millió
A Queens Park Rangers és a brazil válogatott kapusa még interesként verte oda egy falhoz Lamborghini Murcielagóját, amit 2010-ben nagyjából 350 ezer dollárért (úgy 80 millió forint) vásárolhatott meg. A brazilnak nem esett komolyabb baja, bár egy meccset azért ki kellett hagynia. A javítási költség mindenesetre jobban fájhatott.
Sebességmámorban a futballsztárok és Garami
Milan Baros 2007-ben a Lyon játékosaként sebességrekordot döntött Franciaországban, miután 271 km/h-val mérték be Ferrarijával. (A korábbi csúcsot egy motoros tartotta 248-cal.)
Karim Benzemának, a Real Madrid francia válogatott csatárának idén vb-selejtezőt is ki kellett hagynia gyorshajtás miatt, de több csapattársát, Arbeloát, Callejont, Ramost és Essient is lekapcsolták a Granada elleni meccs után márciusban, állítólag 260 körüli tempóval mentek az autópályán. Benzemának már 2011-ben is volt gyorshajtás miatt problémája.
A Werder Bremen idén két játékosát, Marko Anrautovicot és Eljero Eliát is eltiltotta április végén gyorshajtás miatt a játéktól. A német válogatott Michael Ballackot 2012-ben vették őrizetbe, miután 212 kilométer/órás sebességgel száguldozott. 2011 nyarán Thomas Hitzlsperger kicsivel lassabban, 170-nel hajtott Angliában, azt mondta, azért siet, mert új klubot keres magának.
Itthon Garami József, az MTK vezetőedzője került bajba, neki márciusban vették el a jogosítványát, többek között gyorshajtásért.
Jermain Jenas, Nicklas Bendtner – 66 millió
Jenas egy Bentley Continental GT-t, a dán Bendtner pedig egy Aston Martin DBS-t zúzott le, bár az Arsenal akkori csatárának Aston Martinjában jóval nagyobb kár keletkezett, csoda, hogy kisebb zúzódásokkal megúszta, amikor fának verte kocsiját. (Bendtner azóta a Juventusba került.) Jermaine Jenas egy kisebb ütközéssel okozott csak kárt 190 ezer fontos járgányában.
Nani – 62,5 millió
A Manchester United játékosa egy esethez siető civil rendőrautóval ütközött edzésről hazafelé idén februárban, de a balesetben mindkét kocsiban csak minimális sérülés keletkezett.
Louis Saha – 61 millió
A francia Saha is megfordult a Manchester Unitedben, de már később, Everton-futballistaként vesztette el az uralmát Ferrari 458 Italiája fölött. Senki sem sérült meg, leszámítva a sportkocsit.
Cristiano Ronaldo – 60 millió
Sir Alex Ferguson nem tudta megfékezni a sportkocsikkal száguldozó játékosait, C. Ronaldo még 2009-ben, 23 évesen csapta falhoz Ferrari 599 GTB-jét egy alagútban, amikor a csapat akkori kapusa, Edwin van der Saar előtt tartott edzésre. Túlzottan nem bánkódhatott, ekkorra ugyanis már több mint 600 millió forintnyi kocsi parkolt a garázsában.
Karim Benzema – 59,5 millió
A Real Madrid francia csatára két kocsit is megtört egy hónap alatt még 2009 végén. A kettőből Lamborghini Gallardója bánta jobban, a közel ötvenmilliós autót elég csúnyán nézett ki. Nem sokkal előtte Audi Q7-esét sem bírta az úton tartani, de az a maga 10 milliójával nem is számít luxusnak a futballsztárok között. (Azóta is kapták már gyorshajtáson a nyughatatlan franciát.)
Anderson és Alexis Sanchez – 43 millió
Tényleg mintha az összes közűti versenyző a ManUnitedben játszana: 2010 nyarán a brazil elképesztő szerencsével élte túl, amikor egy átmulatott éjszaka után lerepült az útról Audi R8-asával Portugáliában. Az ájult Andersont, aki két másik személlyel együtt utazott a kétszemélyes autóban, úgy kellett kirángatni a kigyulladt roncsból.
Manchesterben a legveszélyesebbek a futballisták a volán mögött
A United mögött a város másik klubja, a City sem akar lemaradni: Carlos Teveznek, a ManCity csatárának még januárban vonták be a vezetési engedélyét hat hónapra, miután kétszer elkapták gyorshajtásért, novemberben pedig kiderült, hogy angol licenc nélkül, egy érvénytelen argentin jogosítvánnyal vezetett. Márciusban letartóztatták, amiért továbbra is jogosítvány nélkül közlekedett, egy hónappal később pedig 250 óra közmunkára ítélték, bár fél év börtönt is kaphatott volna. Nem ő az egyetlen, aki nem vezethet a Citynél, 2013-ban Micah Richards és Samir Nasri engedélyét is bevonták már a hatóságok.
Ugyanilyen R8-ast tört össze Dzsudzsák előtt pár nappal, csütörtök hajnalban Barcelona környékén a Barca-csatár Alexis Sanchez. A roncs totálkárosnak tűnik, de a chilei nem zavartatta magát, sofőrt hívott, és otthagyta a maradványokat az út mellett.
Ian Wright – 41,5 millió
2007-ben az akkoriban már rég visszavonult ex-arsenalos gólkirály és volt angol válogatott, Ian Wright csavarta fel egy fára Ferrari 360-asát. Ő és vele utazó 22 éves unokaöccse is óriási szerencsével komolyabb sérülés nélkül úszta meg a kabrióval történt balesetet.
40 millió alatt
James Beattie egy 38 milliós Lamborghinivel, Kieron Dyer egy Ferrari 360 Modenával került bajba, utóbbi Newcastle-ben törte meg 35 milliót érő gépét egy hídon, de az eset előtt többször is megbüntették gyorshajtásért. David Bentley, a Tottenham középpályásaként 2009-ben tette taccsra ittasan Porschéját (34 millió), amiért egy évre el is vették a jogsiját. A kapus, David Seaman még 1998-ban rendezte le csúnyán Jaguar XK8-asát (31,5 millió), míg Cesc Fabregas még Londonban, Arsenalosként kapott el hátulról egy Audit Mercedes SL 55 AMG-jével (30,3 millió).
Gianluigi Lentini, aki 13 millió dollárért, a világ legdrágább játékosaként került a Milanba 1992-ben, a következő évben borult fel Porsche 911-esével (16 millió). Két napig kómában is volt, és bár felépült a balesetből, soha nem lett olyan nagyszerű játékos, mint amit a Milan remélt tőle.
A kilencvenes évek végén egy másik milanos, George Weah is elszállt, ő egy Toyota Suprát tett tönkre. Spéci modell volt, hiába történt úgy 15 éve a baleset, ennek az autónak egy-egy jobb változatáért manapság is elkérnek 10-12 millió forintnyi összeget.
Azt, hogy a féktelen száguldozást nem ússzák meg mindig, Francois Sterchele esete mutatja. A 2007-es belga gólkirály 10,5 milliós Porsche Caymanjával ütközött fának, a kocsi apró darabokra szakadt, Sterchele pedig szörnyethalt.
Ever Banega semmi rosszat nem tett, de a kár 20 millió forint
Tavaly nyáron vett magának egy használt Ferrari 360 Modenát Ever Banega, a Valencia középpályása. Ez még másodkézből is úgy 20 millió forint, a játékos nem tudta viszont kiélvezni, mert pár nap után, edzésre menet, a sportközpontba vezető bekötőúton a piros autó valamilyen okból kigyulladt, és porrá égett. (Ez látható a fenti videón.)
A játékosnak nincs szerencséje a kocsikkal, ő volt az, akit szintén tavaly saját autója ütött el: elgurult a benzinkútnál, és Banega lábbal akarta megállítani. A művelet lábtöréssel végződött.
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.