- Sport
- Futball
- adidas
- nike
- liverpool fc
- futball
- angol labdarúgás
- premier league
- labdarúgás
- jürgen klopp
- szoboszlai dominik
Óriási üzlet készül, jövő nyáron új korszak veszi kezdetét Liverpoolban
További Futball cikkek
- A boksz világában találta meg számításait a Ferencváros korábbi labdarúgója
- Nem szépen, de simán hozta a kötelezőt az Arsenal
- A szakadékba zuhanó főúttól a kocsiban alváson és az életveszélyes lőtéren át a lelátón tombolásig
- Menesztették Schäfer Andrásék vezetőedzőjét
- Megválasztották a XX. század legszebb magyar gólját, holtverseny az élen
Tizenhárom év elteltével ismét az Adidas lehet az angol élvonalban szereplő Liverpool FC mezgyártója – állítja a SportBusiness című szaklap. Az információk szerint a német sportszergyártó idényenként 20 millió fonttal többet fizethet Szoboszlai Dominik klubjának, mint a jelenleg a csapatot öltöztető Nike.
A lap kiemeli, a 2025-ben lejáró szerződés alapján az amerikaiak 30 millió fontot tesznek le az asztalra idényenként, a különböző mez- és ruházateladásokból pedig további 15-20 millió folyik be a Mersey-partiak kasszájába. Ehhez képest az Adidas-szerződés minimum 50 millió fonttal kecsegtet, és összességében akár a 75 milliós bevételt is elérheti szezononként.
Érdekesség, hogy a szerződéstervezet – amennyiben a számok helyesek – közelében sincsen az angol rekordnak. Az épp az Adidas és a Manchester United jelenleg is érvényes együttműködése – az angol rekordbajnok jelenleg 90 millió font körüli összeget zsebel be a németektől. Utóbbi megállapodást 2023-ban hosszabbították meg újabb tíz évre.
A SportBusiness állítása szerint a Liverpoolnál a másik nagy német sportszergyártó, a Puma is felmerült lehetséges partnerként, ám utóbbi együttes egy az egyben jelenlegi partnerére, a Manchester Cityre kíván koncentrálni a brit piacon.
Források és bevételek
A legutóbbi sportszergyártó-váltás Liverpoolban igencsak hevesre sikeredett, akkor a Warrior/New Balance párosról váltottak, a gyártónak pedig állítólag akadt egy olyan kitétele a szerződésben, hogy ha azonos összeget ajánl, mint egy esetleges új ügyfél, úgy az anfieldiek kötelesek őket előnyben részesíteni.
Végül hosszas pereskedés után a klub bizonyította, hiába egyezett volna meg az alapösszeg a Nike által kínálttal, utóbbi gyártó reklámértéke és világszintű ismertsége olyan marketingelőnyökkel bírt, amihez foghatót a New Balance nem tudott nyújtani.
Érdekesség, hogy tíz évvel ezelőtt a Pool összességében 25-30 millió font körüli bevételhez jutott sportszergyártójától. ha az új szerződést tető alá hozzák, közel háromszorosára nőhet az összeg, amit ebből a forrásból behúz a klub.
Úgy tűnik, az Anfield Roadon a változás időszakát élik: a menedzser, Jürgen Klopp kilenc év után távozik a csapat éléről, miközben a klub a napokban nevezett ki új sportigazgatót, és a többségi tulajdonos-fenntartó Fenway Sports Group is új multiklubmodell mellett tette le a voksát.
Erre most még az Adidas is beesik az ablakon: 1985 és 1996, valamint 2006 és 2012 után felélesztve a „vörösökkel” való együttműködést.
(Borítókép: Francesco Scaccianoce – UEFA/UEFA via Getty Images)