Michelisz a falban Makaón, de így is ötödik
További Autó-motor cikkek
- Hivatalossá vált, újabb versenysorozat látogat el a Balatonhoz
- Ha így folytatja a kilencéves zsenipalánta, visszatérhet a legendás név a Formula–1-be
- Dobogó minden fordulóban: Számadó Máté remek debütálószezont futott
- Hamarosan eldől a jövője Molnár Martinnak, akire a topcsatok is felfigyeltek a brit F4-ben
- Az utcán is egyre többen ismerik fel az ország új tehetségét
Az időmérőn megszerzett második hely után nyolcadik helyről indulhatott Michelisz Norbert a WTCC makaói nyitófutamán a fordított rajtrács miatt (Néstor Girolami került ki a top 10-ből a magyar pilóta elől) – rendhagyó módon két külön nap tartják Makaón a két futamot, a főfutam majd vasárnap jön –, ezen az volt a fő cél a szűk utcai pályán, hogy lehetőség szerint minden kalamajkából maradjon ki, és adott esetben lehetőség szerint próbáljon meg a hetedikként induló volvós Thed Björk elé, vagy közvetlenül mögé kerülni. (A futam előtt a svéd 14,5 ponttal vezetett az összetettben Michelisz előtt.)
A rajtnál Mehdi Bennani azonnal az élre ugrott a második helyről Tom Coronelt előzve, de jól kezdett Björk és Michelisz is – a svéd a szűk szakasz kezdetekor már negyedik volt, de a második körben rögtön odaért mögé Michelisz hármat előzve.
Szépen tartotta a második körtől kezdve a gyári hondás Micsigami Rjó Björköt, aki mögött a két másik Honda-pilóta, Michelisz és Esteban Guerrieri jöttek, nyomás alá helyezve a Volvót. Innen viszont nem tudtak igazán veszélyesek lenni egymásra, a svéd nem bírt a japánnal, Michelisz sem tudta támadni Björköt, így szép lassan el is távolodott tőle, nehogy valami hiba csússzon közbe. Egyedül a két bivalyerős Citroën, Rob Huff és Tom Chilton jött előrébb, Guerrieri mögé értek fel a 7-8. helyekre, de a Honda mellett már nem tudtak elmenni.
De nem sikerült lehozni hiba nélkül a futamot, ugyanott kapta el a falat, ahol a WTCC-futam előtt a GT-világkupában óriási tömegbaleset jött. Mivel Michelisz Hondája keresztbe állt a pályán, félbeszakították a futamot a nyolcból hetedik körben. Túl voltak a versenytáv kétharmadán, ezért nem is indították újra, a végeredmény az utolsó teljesített kör végi sorrend lett, vagyis a baleset ellenére ötödik helyen végzett a magyar.
A visszajátszásból kiderült, hogy valószínűleg a belső ív dobta meg, ezért csúszott a külső oldalon a falba. Onnan már nem volt esélye a Guerrieri vezette sornak, hogy megálljanak ütközés nélkül – az argentin járt rosszabban, az ő Hondája elég csúnyán nézett ki, viszont vasárnapig lesz idejük kijavítani a károsodást.
Ezt erősítette meg a futam után Michelisz is, aki elmondta, hogy próbált közel maradni Björkhöz, hogy ha a svéd hibázna, le tudjon csapni a lehetőségre, de pont emiatt hibázott, mert a biztos ötödik helyért el is vehetett volna a tempóból. "A Police-ban próbáltam a belső falhoz közel maradni, mert a külső ív poros volt a GT-baleset miatt, de megdobott a belső szalagkorlát, ettől eltört a kormányom, úgyhogy irányíthatatlanul csúsztam a falba. Az én hibám volt, sajnálom, elnézést kértem a csapattól is, mert nagyon keményen dolgoztak, de remélem, holnapra kész lesznek az autóval."
Később kiderült, hogy váltót, kormányművet és első alvázkeretet kell cserélni Michelisz kocsiján, de a motor nem sérült, ahhoz nem kellett nyúlni.
A futamot Mehdi Bennani nyerte, Tom Coronel és Micsigami Rjó lettek még dobogósok, Micsigami a WTCC első japán dobogós lett ezzel. Björk negyedik és Michelisz ötödik helyével 16,5 pontra nőtt közöttük a különbség a vasárnapi futam előtt.
A vasárnapi főfutam magyar idő szerint hajnali 3.45-kor rajtol majd.