Gyöngyi
6 °C
13 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Esőkáosz, piros zászló után egy héten belül harmadszor dobogós Michelisz pilótája

2018.05.06. 16:52

Fél óra sem volt már a rajtig a TCR Európa-kupa második Paul Ricard-i futama előtt, amikor a versenyigazgatóság már előre jelezte, hogy esős versenynek nyilvánítják a futamot, vagyis jöhetnek az esőgumik, és a felvezetőkörre való indulás előtt el is kezdett esni az eső, csakhogy mindenki slick gumikkal állt ki a rajtrácsra – Viktor Davidovszki emiatt meg is csúszott már a felvezetőn.

Szombaton egyébként a brit Josh Files már előre esőért imádkozott, de a vizes körülmények között nagyon jól menő M1RA-pilótának, Nagy Dánielnek is kedveztek ezek az előjelek, hogy a szombati második helye után a fordított rajtrácsos versenyen a nyolcadik helyről indulva nagyot lépjen előre.

A rajtig még minden rendben volt, de az első kör vége felé rákezdett az eső, úgyhogy a többség elkezdett csúszkálni – a második helyről induló M1RA-pilóta, Francisco Mora is megpördült., így hetedik helyig esett vissza, közben viszont Nagy Dániel a második kör végére már dobogós helyen volt, de két koccanás miatt is vizsgálódtak a magyar pilóta ügyében.

A harmadik körben aztán jött a biztonsági autó, amikor a macedón Igor Sztefanovszki csapódott nagy sebességgel a falba Hyundaiával. Ekkorra a legnagyobbat viszont a kétszeres TCR- Insternational Series-bajnok (TCR IS) Stefano Comini mente, aki az utolsó, 25. helyről egészen a 6. helyig jutott Subarujával. A safety car érkezésekor a tavalyi TCR IS-győztes Jean-Karl Vernay állt az élen, a szombati futamgyőztes Dusan Borkovic (a 10. helyről feljőve) követte, a harmadik helyen pedig Nagy Dániel állt, de szép csendben Tassi Attila is pontszerző, 10. helyre küzdötte fel magát.

Piros zászló, újrarajt

Mivel a TCR Európa-kupa lebonyolítása szerint egy verseny 23 perc plusz egy kör rendszerű, a biztonsági autó mögött eltöltött hosszú percek a futam elég nagy részét elvették, ráadásul Sztefanovszki balesete után a gumifalat is javítani kellett, így rövid időre félbeszakították a versenyt.

A megszakítás ellenére szinte senki nem váltott esőgumira, maradt mindenki a slickeken, majd jó 15-20 perces szünet után a safety car mögül újra elrajtolhattak a maradék 12,5 perc +1 körre. Az újrarajt után a M1RA-s Mora, illetve Tassi is elindult felfelé – a portugál csapattársa, a harmadik helyért küzdő Nagy mögé ért fel, Tassi pedig a hatodik helyen ért célba. A harmadik magyar, Jedlóczky Márk kis híján pontszerző lett élete ötödik túraautós versenyén, de végül a tizedik helyig visszaeső Comini lenyomta, és Jedlóczky csak a tizenegyedik lett.

Borkovic az utolsó kanyarokban megelőzte Vernayt, ezzel dupla győzelemmel kezdte az Európa-kupát,

Nagy Dániel pedig a hungaroringi WTCR-hétvégével együtt egy héten belül harmadszor állhatott dobogóra.

Egy versenyhétvége után egyéniben az időmérőt, majd mindkét futamot megnyerő Dusan Borkovic vezet 55 ponttal, Nagy Dániel a második 26 pontjával. A csapatversenyben Borkovic csapata, a Target Competition áll az élen 65 ponttal, második Michelisz Norbert csapata, a M1RA 48 ponttal.

A hét versenyhétvégéből álló TCR Európa-kupa május 20-21-én, a hollandiai Zandvoortban folytatódik a második versennyel, ahol a WTCR betétfutamaként versenyzik majd a mezőny.

A TCR Európa-kupa második Paul Ricard-i futamának pontszerzői

  1. Dusan Borkovic, Target Competition – 46:08,760
  2. Jean-Karl Vernay, Leopard Lukoil Team – +1,068 mp
  3. Nagy Dániel, M1RA – +1,315
  4. Francisco Mora, M1RA – +1,516
  5. Mikel Azcona, PCR Sport – +1,961
  6. Tassi Attila, KCMG – +3,711
  7. Jens Reno Moller, Reno Racing – +4,295
  8. Danny Kroes, PCR Sport – +9,432
  9. Loris Cencetti, Piro Sports – +19,740
  10. Stefano Comini, Race Republic – +21,473