Nehéz kihívás előtt a fiatal magyar tehetség Anglia legendás helyszínén
További Autó-motor cikkek
- Hivatalossá vált, újabb versenysorozat látogat el a Balatonhoz
- Ha így folytatja a kilencéves zsenipalánta, visszatérhet a legendás név a Formula–1-be
- Dobogó minden fordulóban: Számadó Máté remek debütálószezont futott
- Hamarosan eldől a jövője Molnár Martinnak, akire a topcsatok is felfigyeltek a brit F4-ben
- Az utcán is egyre többen ismerik fel az ország új tehetségét
Molnár Martin a skóciai Knockhillben kétszer állt dobogóra, így sikerült átvennie a vezetést az újoncok értékelésében. Ezen a hétvégén pedig visszatér a Donington Parkba, ahol áprilisban életében először állt rajthoz Formula–4-es versenyen.
A pálya Grand Prix-nyomvonala különösen nagy kihívás elé állítja a három kanyarral hosszabb vonalvezetésen a valóságban még soha nem vezető magyar pilótát. Azt már előzetesen tudni lehetett, hogy nagy előnnyel indulnak azok, akiknek már van tapasztalatuk erről a helyszínről.
A 16. születésnapját a verseny előtti szerdán ünneplő fiatal magyar tehetség ezért a csütörtöki edzésnapon arra fókuszált, hogy ráérezzen a tavaszi fordulóból hiányzó kanyarokra.
Noha az első F4-es versenyemet itt teljesítettem, jelentősnek mondható a különbség, mivel ez a három kanyar a pálya három legnehezebb kanyarja. Természetesen sokat gyakoroltam a szimulátorban, de ráérezni ezeknek a kanyaroknak a trükkjeire csak a valóságban lehet. Hogy mást ne mondjak, a virtuális térben a sikánban nincs ott az a hurka alakú kerékvető, amin tökéletesen kell áthaladni, különben nem jön össze a jó köridő. A három kanyarból az első egy sikán, amelybe nagy tempóval érkezünk, majd kell fékezni, de nem szabad túllassítani az autót. Egy része kicsit szűk, magas a hurka kerékvető, amit el kell találni, szóval rá kell érezni erre a kanyarra. Utána a visszafordítóban lejtőn kell fékezni, a kanyarnak pedig két érintési pontja van, ami nyilván nehezebbé teszi. Figyelni kell, hogy hol érintsd a csúcspontot, majd mennyire fordulj. Aztán az utolsó ismét nehéz kanyar. A jobboldali kerekekkel a rázókövön kell fékezni, ahol nyilván kisebb a tapadás, így könnyebb blokkolni a kereket. A pálya itt is lejt, a kanyar beláthatatlan, és elég érdekes íve van. Nehéz belőni, hogy mikor forduljon az ember, majd a kijáraton nagy kormányszöggel kell kigyorsítani, és könnyen kipörög a belső kerék
– nyilatkozta csütörtökön a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által működtetett Hungarian Motorsport Academy versenyzője, aki a két szabadedzésen a 11. és 13. helyen zárt.
„Az első két szektorban kicsi volt a különbség, jelentős hátrányt a harmadik szektorban szedtünk össze. Nekem is javulnom kell szombatra, és a beállításokon is változtatni fogunk, ilyen szempontból nem jön jól, hogy az időmérő lesz a következő pályára lépésünk, hiszen jó lenne kipróbálni a módosításokat. A szünnap ugyanakkor hasznos azt nézve, hogy több időnk van kielemezni a szabadedzéseket” – tette hozzá az összetettben a 9. helyen álló magyar versenyző.
Kiss Pál Tamás, a MOTAM operatív vezetője, egyben Martin coacha és mentora a csütörtöki edzésnap után arról beszélt, hogy nem szabad túl nagy nyomást helyezni az újonc éllovasra, aki az elmúlt időszakban fantasztikusan versenyzett.
„Zandvoort ahhoz hasonló kakukktojás volt az idei versenynaptárban, mint amilyen a Forma–1-ben Monaco szokott lenni, Knockhill pedig a legtöbb csapatnak nagyon messze van, így aztán nem tesztelnek rajta sokat, míg Doningtonnal kapcsolatban éppen ennek ellenkezője az igaz” – hívta fel a figyelmet egy nagyon fontos különbségre Kiss Pál Tamás.
„Ami a várakozásokat illeti, leginkább kíváncsi vagyok, hogy az elmúlt hetek tapasztalatai után hányadán állunk visszatérve a megszokott pályákra. Összességében mind a csapat, mind Martin tapasztalatából kiindulva nagyobb hátrányban leszünk, többet kell ledolgozni, viszont közben az erőviszonyok is folyamatosan változnak, különösen az újoncok között” – tette hozzá a MOTAM operatív vezetője.
Molnár Martin is elismerte, hogy reálisan nézve most nem a dobogó a céljuk, mert látni kell, hogy a riválisaik rengeteget teszteltek már itt, és a legtöbben vele ellentétben kiválóan ismerik a Grand Prix-nyomvonalat.
Kiss Pál Tamás célkitűzésként összetettben a top 10-es eredményeket, az újoncok között pedig a győzelmet nevezte meg. Ezen a hétvégén a brit F4 mezőnye a megszokottól ellentétben nem 3, hanem 4 futamot teljesít, hiszen most pótolják a doningtoni szezonnyitón az eső miatt törölt versenyt.
A 8. versenyhétvége menetrendje (magyar idő szerint):
Szombat
- 11:25–11:45: időmérő edzés
- 14:50–15:10: 1. futam
- 18:30–18:50: 1. futam (első fordulóból elhalasztott)
Vasárnap
- 11:40–12:00: 2. futam
- 16:50–17:10: 3. futam
A 2024-es brit F4-es idény
- Április 27–28.: Molnár Martin csapata legjobbjaként kezdte Formula–4-es karrierjét Doningtonban
- Május 11–12.: Tovább remekel a brit Formula–4-ben újonc fiatal magyar versenyző
- Május 25–26.: Molnár Martin megduplázta dobogós helyezései számát a brit F4-ben
- Június 8–9.: A brit F4 magyar versenyzője először állhatott az újoncok dobogójának második fokára
- Június 15–16.: Nyolc dobogóval zárta F4-es szezonja első felét Molnár Martin
- Július 13–14.: Vasárnapra is megtartotta lendületét Zandvoortban a brit F4 magyar versenyzője
- Augusztus 10–11.: A parádés hétvégét futó Molnár Martin átvette a vezetést az újoncok között a brit F4-ben
- 8. Donington Park – augusztus 24–25.
- 9. Silverstone – szeptember 21–22.
- 10. Brands Hatch – október 5–6.