- Sport
- Autó-motor
- molnár martin
- formula-4
- brit formula-4
- autóverseny
- kiss pál tamás
- virtuosi racing
- népszerűség
Az utcán is egyre többen ismerik fel az ország új tehetségét
További Autó-motor cikkek
- Megtudtuk, mennyibe kerülnek a jegyek a magyarországi MotoGP-futamra
- Talmácsi Gábor: Piszkosul sok lemondással jár az út, ami Magyarországról a MotoGP-be vezet
- Hivatalossá vált, újabb versenysorozat látogat el a Balatonhoz
- Ha így folytatja a kilencéves zsenipalánta, visszatérhet a legendás név a Formula–1-be
- Dobogó minden fordulóban: Számadó Máté remek debütálószezont futott
Molnár Martin 90 pontos hátrányt ledolgozva lett első az újoncok értékelésében, a harmadik forduló után senki nem gondolta volna, hogy övé lesz a bajnoki cím. Előzetesen ez nem is volt elvárás vele szemben, menedzsmentjével minimális célként a top 3-ba kerülést tűzték ki célul az úgynevezett Rookie Cupban.
Végül első lett, és az összetett pontversenyben is bekerült a top 10-be, ami megsüvegelendő teljesítmény, hiszen egy 30 fős mezőnyben csak heten szereztek nála több pontot.
Néhány évvel ezelőtt (egészen pontosan 2018-ban) Jack Doohan lett újonc bajnok a brit F4-ben. A fiatal ausztrál pilóta 2025-ben már a Formula–1-ben áll rajthoz az Alpine istálló színeiben, mégpedig az egyszeres F1-es futamgyőztes Pierre Gasly csapattársaként.
Izgalmas éven vagyok túl, kicsit hátrányból indultam pár pilótához képest, de ezt sikerült ledolgoznom elég gyorsan. Hétvégéről hétvégére fejlődtünk, a csapat és én is egyre jobban teljesítettem, ahogy ment előre a szezon. Snettertonnál nem gondoltam volna, hogy összejöhet a bajnoki cím az újoncok között, olyan nagy volt a lemaradásom a pontversenyben. Zandvoort volt a fordulópont, onnantól jöttek a jobb eredmények. A nyolcadik versenyhétvége picit gyengébbre sikerült, azt leszámítva a szezon második részében minden versenyhétvégén nagyon jól teljesítettünk. Ennek oka, hogy Doningtonban az ellenfeleim sokat mentek, jól ismerik mind a két nyomvonalat, ehhez jött még hozzá, hogy a megfelelő beállításokat sem sikerült megtalálnunk ott
– tekintett vissza a szezonra Molnár Martin.
A pályaismeret hiánya már a múlté
„Úgy érzem, hogy az egykörös tempóm sokat fejlődött, egyre gyorsabb lettem az időmérőkön, aminek a rajtpozíció szempontjából van nagy jelentősége. Előrébb tudtunk indulni a versenyeken, vagyis pontszerző helyekért csatázhattam folyamatosan. Fontos, hogy jövőre a pályaismeretből nem származik hátrányom, bár úgy tudom, hogy egy új helyszín lesz, ahol még nem voltam, de biztos oda is megyünk tesztelni. Az új pályáról még annyit, hogy mentoromként Kiss Pál Tomi ismeri azt, biztos tud majd adni egy-két hasznos tanácsot. Bár rossz hír nekem, hogy amelyik pályát ő szereti, azt én nem. A viccet félretéve, biztos megbirkózunk ezzel a kihívással” – tette hozzá nevetve a friss újonc bajnok, aki leszögezte, mostantól nagyobb magabiztossággal vághat neki a futamoknak, hiszen már tudja, hogy az adott helyszínen hol nyomhatja jobban, és hol kell óvatosabban mennie.
Molnár Martin azt is elárulta az Indexnek, hogy egyelőre még nem tudja, hány teszten vehet részt ősszel, de bízik benne, hogy idén még autóba ülhet. Jelenleg a fizikai felkészülésre helyezi a hangsúlyt, hiszen mint rámutatott, bármikor készen kell állnia arra, hogy ki kell gurulnia a pályára.
Amikor van ideje, az iskolapadot koptatja a friss bajnok
„Egyelőre nincs sok szabadidőm, a most megszerzett bajnoki címet sem volt még időnk rendesen megünnepelni. Vannak kötelezettségeim, amikor pedig nem kell sehova mennem, a suli felé veszem az irányt. A sűrű szezon miatt sok a pótolnivalóm az iskolában. Ha pedig kicsengettek az utolsó órámról, megyek edzeni, általában 3–4 órát tréningezek per nap. Emellett pedig szimulátorozok. Fontos a tanulás, de persze a versenyzés az első” – nyilatkozta Molnár Martin.
A fiatal magyar pilóta kiemelte, hogy amit idén megtanult a versenypályán, azt jövőre már nem kell, így erősebb háttértudással vág neki a 2025-ös szezonnak.
„Úgy érzem, jó évnek nézünk elébe. Személyes célkitűzésem, hogy megszerezzem az összetett bajnoki címet, azért harcolok. Az viszont nem változik, hogy egyszerre csak egy versenyre koncentrálok, mindig megpróbálom kihozni a legjobbat az adott versenyhétvégéből, a többit majd meglátjuk” – foglalkozott picit a jövővel Molnár Martin, akitől azt is megtudtuk, hogy itthon és külföldön is egyre több rajongója van.
A növekvő népszerűséget is fel kell tudni dolgozni
„Észrevettem, hogy egyre több a szurkolóm, a szezon végére érezhetően megnőtt a rajongótáboromhoz tartozó emberek száma. Jó érzés, hogy sokan odajönnek hozzám aláírást kérni, de persze ez nem zavarhat meg, nekem elsősorban a versenyzésre kell fókuszálnom. Itthon is egyre többször fordul elő, hogy, mondjuk, a metrón felismernek. Látom az arcokon, hogy gondolkodnak, hol láttak már engem, de sokszor még nem villan be nekik, ki vagyok” – mesélte Molnár Martin.
A 2024-es brit F4-es idény
- Április 27–28.: Molnár Martin csapata legjobbjaként kezdte Formula–4-es karrierjét Doningtonban
- Május 11–12.: Tovább remekel a brit Formula–4-ben újonc fiatal magyar versenyző
- Május 25–26.: Molnár Martin megduplázta dobogós helyezései számát a brit F4-ben
- Június 8–9.: A brit F4 magyar versenyzője először állhatott az újoncok dobogójának második fokára
- Június 15–16.: Nyolc dobogóval zárta F4-es szezonja első felét Molnár Martin
- Július 13–14.: Vasárnapra is megtartotta lendületét Zandvoortban a brit F4 magyar versenyzője
- Augusztus 10–11.: A parádés hétvégét futó Molnár Martin átvette a vezetést az újoncok között a brit F4-ben
- Augusztus 24–25.: Vasárnap újabb dobogós helyeket szerzett Molnár Martin a brit F4-ben
- Szeptember 21–22.: Molnár Martin átvette a vezetést az újoncok pontversenyében a brit F4-ben
- Október 5–6.: Molnár Martin nyerte az idegek harcát, ő lett az újoncok bajnoka a brit Forma–4-ben