Több ekönyvet adnak el, mint papírkönyvet
,Az Amazon 1995 júliusában kezdett el könyveket árulni, tizenkét évvel később, 2007 novemberében mutatta be a Kindle-t és ekkor kezdett elektronikus könyveket árulni. Tavaly júliusban jelentette be, hogy az ekönyvek eladása megelőzte a keményfedelű könyvekét, hat hónappal később pedig a puhafedelű könyvekét is, így már akkor a legnépszerűbb könyvformátum lett az Amazonon.
Most, három és fél évvel a Kindle bemutatása után az Amazon bejelentette, hogy több ekönyvet ad el, mint nyomtatottat, legyen az puha- vagy keményfedelű. „A vásárlók egyértelműen az elektronikus könyv mellett szavaznak. Tudtuk, hogy ez be fog következni, de azt nem gondoltuk, hogy ilyen gyors lesz a váltás" – mondta Jeff Bezos alapító-vezérigazgató.
A ekönyvek és az olvasók egyre nagyobb népszerűségét mutatja, hogy a 114 dollárba kerülő Kindle Special Offers már a legjobban keresett tagja lett a Kindle családnak, pedig alig néhány hete mutatták be. A modell lényege, hogy a vásárló olcsóbban kapja meg az olvasót, cserébe a háttérképek helyett hirdetések jelennek meg. Ez az egyik legolcsóbb olvasó a piacon, nehéz versenyezni vele.
Néhány adatot is kiadott az Amazon: április 1. óta minden 100 eladott nyomtatott könyvre 105 ekönyveladás jut. És ebbe a számba nem is vették bele az ingyenesen letölthető Kindle-könyveket, ami jelentősen megdobná ezt a számot. A növekedés tényleg hatalmas, az Amazon 2011-ben háromszor annyi ekönyvet adott el, mint 2010 ugyanezen időszakában. Az ekönyvek és az olvasók népszerűsége a legnagyobb éves növekedést hozta az Amazon eddigi történetében – az eladott termékek számát és dollárban kifejezett értékét tekintve is.
Itt kell megemlíteni, hogy az elektronikus könyvek olcsóbbak, mint a nyomtatottak. Az Amazon ekönyvkínálatában 9500 ezer könyv van, ebből 790 ezer tíz dollárnál kevesebbe kerül, a New York Times Best Seller listájából is 69 könyv olcsóbb tíz dollárnál. A legnépszerűbb könyvek persze egy és három dollár közötti áron kaphatók.
A növekedés nemcsak az amerikai piacra értendő: egy évvel a brit Kindle Store megnyitása után az Amazon több ekönyvet ad el, mint keményfedelűt, és ezt úgy, hogy közben nő a nyomtatott könyvek eladása is. A legutolsó adatok szerint kétszer annyi elektronikus könyvet adnak el, mint keményfedelűt.
Az Amazon nem áll le itt, nem elégszik meg azzal, hogy uralja az ekönyvolvasók piacát, és a tabletek piacán is megvetné a lábát. Kérdés, hogy az árazási modellt továbbviszi-e a tabletek világába.