Máté, Mirella
4 °C
20 °C
Index - In English In English Eng

Miért kellett a Google-nak a Waze?

2013.06.12. 17:16

Hivatalosan is bejelentették, hogy a Waze közösségi navigációs-szolgáltatást megvette a Google. Az ár nem nyilvános, de biztosan egymilliárd dollár feletti összeget fizettek a cégért. A Waze megtarthatja önállóságát, legalábbis a mostani ígéretek szerint.

Az izraeli céget az Apple és a Facebook is meg akarta venni, de az előbbi nem adott árajánlatot, utóbbi pedig az Egyesült Államokba akarta költöztetni őket, ezért nem álltak kötélnek. Legalábbis a kiszivárgott hírek szerint, hiszen könnyen lehet, hogy már akkor a Google ajánlatára vártak.

A Google tehát vett egy olyan szolgáltatást, amelyben valós időben láthatjuk a forgalmi helyzetet, a felhasználók pedig kommentelhetnek, tippeket adhatnak, alternatív útvonalat ajánlhatnak a többi vezetőnek. Pontosan ez az oka annak, hogy a Google meg akarta szerezni magának és hajlandó volt kifizetni ezt a nem csekély összeget.

Nem a felhasználók érdekelték, ahogy a Yahoo-nak szüksége volt a Tumblr felhasználókra, miután szintén hasonló összegért megvásárolta a mikroblog-szolgáltatást. A Waze-nek ötvenmillió amerikai felhasználója van, és ez eltörpül a Google navigációs szolgáltatását használók mellett, amely a legnagyobb navigációs szolgáltatás az Egyesült Államokban.

Egyértelmű, hogy a Google-nak az adatok kellettek, a közösségi élmény, ahogy a felhasználók tippeket adnak egymásnak és azonnal jelentik a baleseteket és útzárakat. Emellé jön az is, hogy a Google navigációs szolgáltatásának dizájnja nem térhet el a hivatalos vonaltól, vagyis a többi terméktől. A Waze megoldásai pedig frissek, viccesek és interaktívabbak. A Waze felhasználói igen aktív felhasználók és a Google-nak pont ez a fajta elkötelezettség kell.

A Waze tökéletes lehetőség arra, hogy még közösségibbé tegye a Maps és Google+ szolgáltatásokat. És akkor még nem is beszéltünk a hirdetésekről, a Waze tavaly tette lehetővé a cégeknek, hogy hirdetéseik megjelenjenek az üzletek közelében járó autósoknak. Nem nehéz elképzelni, hogy a Google hátterével ezek a hirdetések még célzottabbak és még hatékonyabbak lehetnek.