Pénzben fürdik az Apple
További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
Az Apple gennyesre kereste magát az új Iphone-okkal. Az új modellek bejelentése és megjelenése után az Apple rekordnyereséggel zárhatja az üzleti negyedévet. Az új Ipad bejelentése a táblagépeladások lassulását is megfordíthatja.
- Az Apple a szeptember 27-én végződő üzleti negyedévben 39 millió Iphone-t adott el; ez jelentős növekedés az egy évvel korábbi 33,8 millióhoz képest.
- A negyedévet 8,5 milliárd dolláros nyereséggel zárták – 13,3 százalékkal magasabban, mint egy évvel korábban.
- A cég teljes árbevétele 42,1 milliárd dollár volt, míg tavaly csak 37,5 milliárd.
A számok önmagukban meggyőzők, de a New York Times-nak nyilatkozó pénzügyi elemző, Toni Sacconaghi szerint az Apple-nek elég nagy kockázatot jelent, hogy a bevételei 70 százaléka az Iphone-ból származik. Ha a termék fejlesztése során bármi probléma lép fel, vagy az erősödő konkurencia – például a Samsung – még nagyobb növekedést produkál, az különösen sebezhetővé teheti az Apple-t.
Az okostelefon-eladások egyelőre stabilan nőnek, bár a növekedés mérete a fejlett országokban, például az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában mára lelassult. A tech cégeknek tehát van még lehetőségük a terjeszkedésre, és az Apple eredményei egyelőre inkább biztatók, mint aggasztók. Az új Iphone-modellekből – az Iphone 6-ból és a nagy képernyős Iphone 6 Plusból – a megjelenés óta már 10 milliót adott el.
A tavalyi eredményekhez képest javultak a számítógép-eladások is: összesen 5,5 millió Mac gépet adtak el a tavalyi 4,6 millióhoz képest.
Tablettúlkínálat
A negyedéves jelentésből az is kiderült, hogy az Ipad-eladások visszaestek: a tavalyi 14 millióval szemben ebben a negyedévben csak 12,3 milliót adtak el. Az előző negyedévhez képest szintén kevesebb táblagépet vásároltak.
J. P. Gownder, a Forrester elemzője szerint az eredmények azt mutatják, hogy a gyártók még nem mérték föl pontosan, hogy az emberek milyen gyakran akarják lecserélni a tabletjüket. Gownder megjegyezte, hogy a most bejelentett új tablet, az Ipad Air 2 a profi felhasználókat is vásárlásra ösztönözheti, de egy nagyobb képernyős Ipad talán több vásárlóhoz jutna el.
Tim Cook, az Apple vezérigazgatója elégedett az eredményekkel; mint elmondta, a termék 2010-es bevezetése óta 230 millió Ipadet adtak el – kétszer annyit, mint az Iphone-okból az első négy év alatt.