A Facebooknak direkt jót tett a Cambridge Analytica botrány
További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
Mindenki arra számított, hogy a Cambridge Analytica adatlopási botránya – amelynek során az adatelemző cég több tízmillió facebookozó személyes adataival élt vissza – annyira megrázza majd a közösségi oldalt, hogy annak a látogatottságra is drámai hatása lesz.
Röviden: nem lett. Hosszabban: a Facebook népszerűsége nem csökkent, hanem növekedett. És ezt nem az oldal tulajdonosai állítják, hanem az olyan neves befektetési bankok, mint a Goldman Sachs és a Deutsche Bank.
A Cambridge Analytica botrány a Facebook történetének legsúlyosabb fiaskója volt, de úgy látszik, ez nem befolyásolta a normál ügymenetet. A Facebook törlésére felszólító #deletefacebook kampány láthatóan nem ért célt.
A hirdetők kimondottan elégedettek az új fejleményekkel:
- A Goldman Sachs szerint a Facebook egyedi felhasználóinak száma 7 százalékkal nőtt mobilon az Egyesült Államokban. Áprilisban összesen 188,6 millióan használták mobilról a platformot, pedig a botrány akkor tetőzött. A Facebookon töltött idő szintén növekedett.
- A Deutsche Bank szerint a targetált hirdetések elemzése azt mutatja, hogy az 583 millió kamuprofil kipucolásának szinte semmilyen hatása nem volt a felhasználók elérésére.
Tisztában vagyunk vele, hogy ezek az adatok a platformok közötti elérést mutatják, nem kizárólag a Facebookot, de úgy véljük, hogy megszabadulnak a hamis profiloktól. Úgy gondoljuk, ez jó indikátora annak, hogy a Facebook-reklámok elérése a jövőben tovább nőhet.
– nyilatkozta a Deutsche Bank az ügy kapcsán.
Az új fejlemények, valamint a Facebook azóta helyreállt részvényárfolyama azt tükrözik, hogy alaptalanok voltak az arról szóló elemzések, hogy az emberek bizalma végképp megrendült a Facebookban, és március óta zuhanórepülésben vannak. Christopher Wylie ekkor hozta nyilvánosságra, hogy a Cambridge Analytica adatelemző cég 87 millió Facebook-felhasználó személyes adataival élt vissza. Azóta folyamatosan potyognak ki a csontvázak a szekrényből.
Az új eredmények ismeretében Mark Zuckerberg, a Facebook vezérigazgatója magabiztosabban nyilatkozhat a héten, amikor az Európai Unió törvényhozóival tartott meghallgatásra megy. Álhírekről, adatvédelemről és az Európai Parlament szabályozási gyakorlatáról fogják kérdezni.