Így kárpótolják a hóban rekedt mobilozókat

2013.03.20. 15:54

A mobilszolgáltatók már korábban bejelentették, hogy nem számlázzák ki a március 14-16-án kialakult hóhelyzetben pórul járt előfizetőik segélykérő hívásait és üzeneteit. Most a Vodafone és a Telenor is közölte a jóváírás feltételeit.

A Telenor azt írja közleményében, hogy aki 2013. március 27-ig elküldi az 1747-es számra a HÓVIHAR szót (ami egy ingyenes sms), annak biztosítani tudják a kedvezményt. Nem érdemes sumákolni, mert az sms elküldésével az ügyfél egyben ahhoz is hozzájárul, hogy a Telenor cellainformációk és híváslisták alapján ellenőrizze a kérés hátterét. Aki nem hóvihar által érintett területen, hanem a felfűtött belvárosi lakásában tartózkodott, az valószínűleg nem számíthat jóváírásra. A sms-ben regisztrált ügyfeleket április 3-án keresik meg a kedvezmény pontos módjával kapcsolatban.

A Vodafone az elakadás időszaka alatti belföldi, nem emelt díjas hívásokat és sms-ek költségeit vállalja át. Jóváírásra csak a március 14. csütörtök déli 12 óra és március 17. vasárnap déli 12 óra közti időszakban bajba jutottak esélyesek. Az érintetteknek ki kell tölteniük a Vodafone honlapján lévő nyomtatványt, amin az elakadás időpontját és helyszínét is meg kell adni. Ezt legkésőbb 2013. március 24-én, vasárnap éjfélig meg kell tenni. Természetesen a Vodafone is ellenőrzi az adatokat, és az összeget a következő telefonszámlából írja jóvá. Feltöltőkártyás ügyfeleknél pedig ennyivel tölti fel az egyenleget április 15-ig. Az érintett ügyfelek a pontos összegről sms-értesítőt kapnak.