Az iPhone operációs rendszerében, a konfigurációs fájlok között érdekes bejegyzésre lettek figyelmesek a külsős fejlesztők. A listában, ami az operációs rendszert futtató hardvereket sorolja fel, feltűnt egy iProd nevű pont, sőt mindjárt kettő, egy 0,1 és egy 1,1 verziószámú (utóbbi a megjelenéshez közeli állapotra utal). Most a fél internet azt találgatja, mi lehet ez. Hasonló módszerrel egyébként már több új Apple-terméket lelepleztek a hivatalos bejelentés előtt.
Az első számú tipp az Apple táblagépe, ami a pletykák szerint ősszel jön, és tulajdonképpen egy túlméretezett, továbbfejlesztett iPod Touch lesz 10 hüvelykes érintőképernyővel, wifis internetcsatlakozással, könyvolnasóval, videó- és zenelejátszási képességekkel.
Az iProd híre újra életre keltette a már többször elhalt iPhone Nano-pletykát is: ez egy kicsit lebutított, gps, kamera és 3g-kapcsolat nélküli, kisebb méretű és gyengébb felbontású telefon lenne, ami azért az iPhone fő jellegzetességeit, a mozgásérzékelőt és az érintőképernyőt megtartaná. Az elmélet szerint ezzel a készülékkel az Apple az okostelefonok piacának meghódítása után az olcsóbb szegmensek felé igyekezne terjeszkedni, és agresszív árazással a Nokiának és a többi nagy tömeggyártónak próbálna nekimenni.
Egy harmadik elmélet szerint az iProd az iPhone kínai piacra szánt változatának kódneve. A kínai telefonból a pletykák szerint az internetelérés minden formáját kiveszik, egyrészt azért, mert még nincs az országban rendesen kiépített 3g-hálózat, másrészt Kínában egyébként is kényes téma a net szabadsága, és a hatóságoknak nem tetszenek az iPhone online képességei. Kering egy olyan pletyka is, hogy az iProd név a legnépszerűbb iPod-verzió, a Nano következő generációját takarja, ami szélesvásznú kijelzővel és egy kamerával lenne több, mint a mostaniak.
Az összes pletyka és a listában szereplő verziószám is arra utal, hogy nagyon hamarosan (általában őszre tippelnek a bennfentesek) kiderül, mi is az az iProd. Persze az is lehet hogy ez csak egy projekt kódneve – ahogy a Venture Beat rámutat, a szó annyira hülyén hangzik, és annyira összekeverhető az iPoddal, hogy valószínűtlen, hogy a legendásan jó marketinges Apple ezt a nevet adja egy terméknek.