Az MIT által kifejlesztett headset egyelőre nehéz és kényelmetlen a mindennapos használathoz, de továbbfejlesztett változata segíthet a mozgássérülteknek.
A MIT Media Lab Europe által kifejlesztett headsettel a felhasználó közvetlen az agyával tudja irányítani a videojátékokat, közölte a BBC. A dublini bemutatón a Cerebus headset képességeit a csoport saját fejlesztésű játékával demonstrálta. Az egyszerű játékban egy béka két doboz között kifeszített kötélen egyensúlyozott át, ha valamelyik dobozra ráfókuszált a kísérleti alany.
Nehéz
A készüléket mozgássérültek számára fejlesztik, a Cerebus azonban még túl nehéz és kényelmetlen a mindennapos használathoz. Világszerte több kutatócsoport dolgozik olyan technológia kifejlesztésén, amivel az emberi agyat számítógépre kötik, ilyen például a Cyberkinetics egyik programja a BrainGate is.
A Cerebus elektroencefalográfiás (EEG) módszerrel vizsgálja az agy elektromos működését, így nincs szükség vezetéket bevezetni az agyba. A "kinyert" adatok átvitelére Bluetooth-t használ. A jeleket a C# nyelven alapuló rendszer valós időben dolgozza fel.