Howard Stringer bejelentette, hogy a Sony a PlayStation 3 játékgép árát csökkenteni kívánja a közeljövőben, és most a részletek kidolgozásán munkálkodnak. A vállalat egyik vezetője szerint a vásárlók olcsóbban szeretnének hozzájutni a konzolhoz, ha nem csökkentik az árat, a PS3 továbbra is csak szerény eladási adatokat tud majd felmutatni.
Rossz üzleti modell
Stinger megjegyezte, hogy bár eltérő célközönségű gépekről van szó, mégis riválisnak kell tekinteni a Wii-t. A Nintendo játékkonzolja sokkal jobban fogy, mint a PS3, igaz, feleannyiba kerül, ami Stinger szerint kulcsfontosságú az eredmények tekintetében. De olcsóbb és keresettebb az Xbox 360 is, ráadásul a Microsoft játékgépének már ugyanaz a célközönsége, mint a
PS3-nak, így a Sony gépe mindkét riválisával szemben hátrányba került.
"A Nintendo Wii egy sikeres vállalkozás, az üzleti modellje is sokkal jobb, mint a mienk", ismerte el Stringer. A PS3
ugyanis nemcsak lassabban fogy, mint riválisa, de még komoly veszteséget is termel, hiszen a gépek előállítási költsége magasabb, mint az eladási ár, szemben a Wii-vel, ami az első perctől kezdve nyereséges üzlet. A PS3 nyereségét az eladott játékok után járó licenszdíjak hoznák, ehhez viszont sok konzolt kellene eladni, ami óriási veszteséget hozna maga után. Ördögi kör: a vállalat
talán akkor járt volna a legjobban, ha egyetlen darab konzolt sem vettek volna tőle. A vállalatvezető beismerte, hogy nincs más lehetőség, mint az előállítási költség és a kiskereskedelmi ár csökkentése.
Már volt példa áresésre PS3 életében, igaz, még a játékgép születése előtt. A novemberi japán premiert megelőző héten már 20 százalékkal csökkentették a konzol árát, de hiába ad egy dollárra vetítve sokkal több technológiát a Sony, mint riválisai, a végösszeg magas, ami sokak kedvét elveszi a vásárlástól. Elemzők szerint is árcsökkentésre kényszerült az óriás, ehhez azonban előbb
alacsonyabb gyártási költségeket kéne biztosítani, mert a veszteség már így is akkora, hogy az még egy Sony méretű óriást is megingathat.