Digitális térképadatbázisra épül
Az újdonság szíve a digitális térképkezelés technológiája, amelyet a kormányzati ügynökségek, a közszolgáltatók (például az áramszolgáltatók) és a katonai titkosszolgálatok egyre intenzívebben használtak az elmúlt három évtizedben, de eddig úgy tűnt, nem értékesíthető tömegesen.A brit projektet a Yeoman nevű kis, tőzsdén jegyzett társaság indította, amely eddig is hasonló kínálattal lépett piacra: a globális helymeghatározó rendszert (GPS - Global Positioning System) kihasználó navigációs segítséget nyújtott hajótársaságoknak.
Szóbeli útbaigazítást ad az automata
Az országúti útbaigazításhoz a vezetőnek fel kell hívnia egy bizonyos telefonszámot és meg kell adnia hol van, illetve hogy hova akar eljutni. A hívás nyomán kapcsolatba kerül a szigetország részletes térképét tartalmazó adatbázissal, erre támaszkodva egy géphang elmondja, merre menjen. Ha a felhasználónak GPS-berendezése is van, akkor a rendszer mindig a pillanatnyi helyének megfelelő részinformációt közli vele.
A szolgáltatás ára megegyezik egy drága mobilhíváséval. Minthogy ez a rendszer központi térképre támaszkodik, amelyet az útlezárások, forgalmirend-változások ismeretében folyamatosan frissítenek, mindig naprakész adatok alapján ad útbaigazítást. Egy ilyen rendszer kiépítésének technológiai alapjai régóta rendelkezésre álltak, csak eddig senkinek nem jutott eszébe, hogy összehozza a digitális térképkezelést és a mobiltávközlést.
Külföldön is terjeszkednének
A Yeoman a cambridge-i Laser-Scan térinformatikai vállalkozás tavalyi megvásárlásával jutott hozzá a szükséges speciális szoftverhez. Reményeik szerint a kezdeti 10-20 ezer felhasználóról később milliós nagyságrendűvé nő ügyfélkörük és kiterjeszthetik tevékenységüket Nagy-Britannián kívülre is.