A vállalat fejlesztői először az Xbox játékkonzolhoz készítettek ilyen hangtechnikát, most pedig a parányi mobiltelefonokat vették célba. David Monteith, a Sonaptic elnöke úgy véli, hogy a mobiltelefonok kijelzője mindig túlságosan apró lesz ahhoz, hogy a kép minőségét jelentősen feljavítsák, viszont a jobb hangminőség sokat számít majd. A vállalat a gyorsan fejlődő európai és ázsiai mobilmultimédiás piacon szeretne részesedést szerezni, ugyanis sorra indulnak az online videolejátszást és zeneletöltést nyújtó cégek, illetve a mobilos játékok piaca is rendületlenül növekszik, írta a Cnet.
Átverik az agyat
A Sonaptic technológiája a pszichoakusztika tudományán alapul, amely azt tanulmányozza, hogy a hanghullámokból a fülben miként jönnek létre különböző hanghatások. A hagyományos sztereó hang esetében például két hangszóró kelti azt az érzetet, hogy a hangforrás valahol a két hangszóró között van, míg az öt vagy hét hangszórós házimozirendszerek esetében mindegyik hangszóró részt vesz a térhatású hang kialakításában.
A Sonaptic olyan szoftveres algoritmust fejlesztett ki, amely úgy alakítja ki a hanghullámok erejét és alakját, hogy az agy különböző helyre képzeli a hang forrását. Ez annyit jelent, hogy egy sztereó mobiltelefon is olyan érzetet kelthet a használójában, hogy a hangok valahol körülötte keletkeztek. A Cnet szerint a most bemutatott mobilok meglehetősen jól működtek a mobil áthelyezése közben, illetve csúcskategóriás fülhallgatóval is.
Jó játék
Az új technológia különösen népszerű lehet a játékosok körében, ők ugyanis jobb hanghatásokhoz szoktak, mint amilyen a jelenlegi mobilokon hallható, csupán a játékos közvetlen környezetében ülő embereket zavarhatja, ha egy virtuális lövöldözés vagy egy koncert kellős közepébe kerülnek.