A felmérés szerint a számhordozhatóság ténye már a szolgáltatók ilyen irányú kommunikációja, a szolgáltatóváltásra buzdító kampányok kezdete előtt is magas, hatvan százalékos ismertségi szintet ért el a mobiltelefon-használók között.
Néhány százalék
A látszólag magas érdeklődés ellenére a számhordozhatóság lehetősége szinte észrevehetetlen mértékben fogja befolyásolni a mobilpiacot: a várhatóan elvándorló ügyfelek aránya mindössze néhány százalék. A rendkívül alacsony váltási arány oka elsősorban az, hogy az ügyfelek elégedettek jelenlegi szolgáltatójukkal. A piackutató szerint a 15-29 éves korosztály adja a kevés számú átcsábítható ügyfél nagy részét.
A számhordozhatóság vesztesei rövidtávon minden bizonnyal a mobilszolgáltatók lesznek, akik egyenként közel egymilliárd forintot fognak költeni a technikai megvalósításra, miközben a jelenlegi előfizetői nagyságrend mellett feltehetően egyikük sem érzi majd meg ennek az ügyfélszámnövelő hatását, írja a cég tanulmányában.
Nem fogja érezni
Fenti megállapításokat erősíti meg, hogy ha most teljesen szabadon választhatnának a mobiltelefon-szolgáltatók közül az ügyfelek, akkor döntő többségük kitartana jelenlegi cége mellett és ezt a számhordozhatóság lehetőségének ismeretének részletezettsége sem befolyásolja számottevően.
A Pannon GSM és Westel esetében a számhordozhatóság ténye kismértékű növekedést idézett elő azoknál, akik ez alapján látnak okot látnak a szolgáltatóváltásra. A Vodafone ügyfélbázisa stabilabbnak tűnik ebből a szempontból, így megállapítható, hogy a számhordozhatóság miatti ügyfélmozgások "fő iránya" a két vezető szolgáltatótól a Vodafone felé mutat, mindazonáltal a várható váltások nagyságrendje olyan elenyészőnek tűnik, hogy azt még a jelenleg legkisebb előfizetői számmal rendelkező, legfiatalabb szolgáltató sem fogja érzékelni rövidtávon.