"Három gyermek édesanyja vagyok. New Hampshire-ben élek, és sokan vesznek körül. Rengeteg helyre hordom a gyerekeket, így például bevásárlóközpontokba, szupermarketekbe, szánkózni, korcsolyázni, tulajdonképpen mindig úton vagyok." Mit keres vajon ez a háromgyermekes édesanya az Ebayen, a világ legnagyobb online aukciós szájtján? Kesztyűt? Sapkát? Korcsolyát? Nem. A háromgyermekes anyuka hirdetni szeretne. Harminc napig. Bármit. A homlokán.
Harap a média
Andrew Fischer
Az Ebayen kitört a homlokon hirdetési mánia, és egyelőre úgy látszik, semmi sem állíthatja meg. A hullámot Andrew Fischer, egy húszéves omahai férfi gerjesztette, aki január 3-ikán hirdette meg az Ebayen homlokfelületét, azzal, hogy a legtöbbet ajánló árverező logóját vagy webszájtjának URL-jét egy hónapig hajlandó a homlokán viselni. Az ötletre ráharapott a média, és Fischerrel napokon belül foglalkozott az összes nagy amerikai televíziós csatorna az ABC-től a CNN-ig, de horogra akadt a tengerentúli BBC is, a Fox News csatorna pedig élő interjúra hívta Fischert az aukció lezárását követő napra. A licit egyébként most 22 200 dolláron áll, de Fischer állítólag több ajánlatot törölt, mert komolytalannak tartotta őket.
Epigonok és újítók
Azóta viszont szinte naponta feltűnik az Ebayen egy Fischer-epigon. Akad nap, hogy több is. Az ostobábbak egyszerűen lekoppintják az ötletet, a furfangosak viszont remek egyéni variációkkal állnak elő. Van, aki nem is saját, hanem kollégája homlokán reklámoztatna, mások a nagyobb hirdetési felület reményében a hasukat ajánlják. Természetesen léteznek elhajlók is, akik a kutyájukon, a karjukon, illetve a barátnőjük mellén hirdetnének. De mivel a reklámérték szempontjából - a láthatóság miatt - a homlok a legmegfelelőbb, a hirdetni szándékozók leginkább abban versengenek, hogy merre járnak a világban, illetve hogy kik és hányan látják a homlokukat.
Még a szó is népszerű
Van, aki a New Orleans-i Mardi Gras-n hordana logót a homlokán, az amerikai hadsereg egyik specialistája pedig azzal kecsegteti a potenciális hirdetőket, hogy az ő homlokát naponta több száz katona látja, arról nem is beszélve, hogy még a 2005-ös amerikaifoci-döntőre, a SuperBowlra is elmegy majd. A legmeglepőbb mégis az, hogy az Ebay szofisztikált keresőfunkciójának köszönhetően maga a homlok (forehead) szó is hihetetlen népszerűségre tett szert. Rengetegen csempészik be a szót olyan hirdetésekbe is, amelyeknek a homlokhoz semmi köze. "Hirdessen nem homlokon, hanem a televízióban!"; "Hirdessen bármit az autómon! (És nem a homlokomon)" Az egyik legszebb ötlet mégis attól az árverezőtől származik, aki egy viseletes, logókkal telivarrt bomberdzsekit ajánl ezzel a szöveggel: "Ezzel a dzsekivel takarja le a hirdetést a homlokán!"
5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!
MEGVESZEM
Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!