Eddig az MSN Search volt a Microsoft hivatalos webkeresője, kedden azonban elindult a Live.com keresőportál. Emlékezetes, hogy a Microsoft idén márciusban nagy dérrel-dúrral mutatta be a Live.com bétáját, azt hangoztatva, hogy hat hónap alatt relevánsabb lesz az amerikai piacon, mint a Google. Egyelőre nem tudunk beszámolni ilyen áttörő sikerről, így továbbra is nyitott a kérdés, hogy vajon a Live.com képes lesz-e utolérni riválisait. A szakértői vélemények nem túl bizakodóak.
Benépszerűsítik
A Microsoftnak egyelőre biztos a pozíciója, de sajnos hiába a harmadik legnépszerűbb kereső az amerikai internetes piacon, elég messze le van maradva a Yahoo meg a Google mögött.
Szakértők szerint a Microsoft felzárkózási törekvését semmiképpen nem segíti, hogy félredobta a már közismert MSN márkanevet, és bevezette helyette a teljesen új Live.com-ot. A képzavart tovább fokozza, hogy nemcsak webes szolgáltatások nevében szerepel a Live szó, hanem letölthető programok nevében is, ilyen például a Live Messenger instant üzenetküldő, a Live Mail Desktop levelező, meg a Windows Live Writer blogposztoló program.
A Microsoft azt tervezi, hogy magán az MSN portálon is Live Search néven fut majd a kereső, amelynek havonta 465 millió egyedi látogatója van, így talán hamar kialakul a Live.com felhasználói bázisa. Ősszel emellett egy reklámkampánnyal népszerűsíti majd az új portált, de egyes szakértők szerint ez nem elegendő, és hatalmas reklámhadjáratra lenne szükség ahhoz, hogy a fogyasztók értesüljenek a váltásról. Illetve hogy lássák: nem csak a Google létezik.
Helyi keresés - amikor például környékbeli pizzázót és boltokat lehet keresni onlájn térképen - csak az Egyesült Államokban és Nagy Britanniában lesz. A Live.com-ot 47 országban honosították, és van magyar nyelvű változat is. A portálon egyébként nem csak kereső van. Bejelentkezés után teljesen személyre szabható a kezelőfelület, a portálon hírdobozokat, képgyűjteményeket, rss hírcsatornákat és blogokat lehet megjeleníteni.