December 11-től az internetszolgáltatók a szerződéseikben, a weboldalaikon és a hirdetéseikben csak garantált sávszélességről beszélhetnek, mert életbe lépett a cégek kommunikációját szabályozó kormányrendelet. Azért volt szükség a szabályozásra, mert a távközlési cégek rendszeresen megtévesztették a vevőket. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) hat eljárásában vizsgálta a sávszélességről szóló reklámokat, és összesen 95 millió forint bírságot szabott ki.
Korábban az internetszolgáltatók az elméleti maximummal hirdették meg a hozzáféréseket, ami megtévesztette a vevőket. Az emberek ugyanis a szolgáltatás ára és a sebesség alapján válogattak az egymással versengő ajánlatok közül, írja a GVH szerdai közleménye. Az elmúlt években az Indexen többször írtunk arról, hogy az ügyfeleket felháborítja a maximum és a garantált minimum közti óriási különbség.
A versenyhatóság mindegyik nagy távközlési cégnél vizsgálatot indított. Elsőként a Magyar Telekom került a célkeresztbe, és a GVH megállapította, hogy a 2007. március 1-jei hálózatgyorsítás után a 8 megabites és a 4 megabites csomagok előfizetői közül senki sem érte el a hirdetett maximális sebességet. A versenyhatóság kiemelte, hogy az "akár" és a "maximális" szavak használata nem ad felmentést, mert a reklámokban nem elméleti, hanem reális lehetőséget kell közzétenni. A Magyar Telekomra 75 millió forintos bírságot szabtak ki, amit a Fővárosi Bíróság később 67,5 millió forintra mérsékelt.
A Magyar Telekomot még egyszer megbírságolták, 2007 őszén ugyanis a T-Online szolgáltatásait is megvizsgálták. A vállalat reklámjai egyértelműen közölték a letöltési sebességet, de a Magyar Telekom is elismerte, hogy azt csak megközelíteni tudják. A Magyar Telekomnak ezúttal 10 millió forintot kellett fizetnie.
Nem maradtak ki a kábeles szolgáltatók sem, a GVH 2007 nyarán kezdte vizsgálni a UPC csomagjait. Az eljárás során kiderült, hogy néhány reklám alkalmas volt a fogyasztók megtévesztésére. A társaság 10 millió forint bírságot fizetett, és ezt követően a cég módosította a 22 megabitre módosította a hozzáférés sebességét, így az előfizetők végre megkapták a meghirdetett 20 megabit per másodperces sávszélességet.
Az Invitelnél is vizsgálódtak, de a cég megúszta bírság nélkül, mert együttműködött a hatósággal, elismerte a hibát, és tett a jövőbeni jogsértések kiküszöbölése érdekében. A GVH megállapította, hogy a Komfort ADSL 8 M elnevezésű csomaggal az ígért letöltési sebesség nem érhető el, a tényleges adatátviteli sebesség ennél 15-20 százalékkal alacsonyabb.